Spirit`ist Startet 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2019 (redigert) Starter lett, går som den skal på tomgang. Ved litt gasspådrag begyner den og «hoste», fuske og tidvis stoppe. Går fint med mye gass, og stoper ikke. Motor har vært lagret inne i vinter, og ble kjørt med ferskvann i fjor høst. Byttet olje og filter i våres. Tanken har stått i en bod med utetemp. Ca 1/2 full. Fylte opp med ny bensin før sjøsetting. Kan det allikevel være bensin trøbbel....? Redigert 9.Juni.2019 av Spirit`ist (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 Drener forgasser via tappeskrue i flottørhuset. Hjelper ikke det tipper eg du har rusk i dyse. Da må forgasser demonteres og blåses rein i dyser og kanaler. Høres ut som tomgangsdyse har rusk iom at den funker på full fart. Rundt 200 rpm tar fullflow dysa over for tomgangsdysen. Sitér dette innlegget Link to post
Spirit`ist Svart 9.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 Regner med du mener 2000rpm... Har disse tradisjonell «forgasser» (2012 modell) eller er det monopint innsprut? Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 mente sef. 2000 rpm. men er det injection er det jo ikke noen forgasser å drenere... Sitér dette innlegget Link to post
Spirit`ist Svart 9.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 Har sjekket - det er type m/forgasser. Innsprut varianten kom senere i 2012. Da blir det ut m/gasser og rense opp..... Årsaken er antatt det som syntes på bildet..... Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 Ja Spirit'ist, det godteriet i bunnen av den flaska er det verkstedene tjener mye av pengene på... Mitt råd er at du starter sesongen med å sjekke at tanken er fri for urenheter, er den ikke ren så sug ut mjøden, så tømmer du filteret om den har filter, så drenerer du forgasser i noe av glass eller plast slik at du kan se om det er mjød eller vann der. Deretter pumper du noen desiliter fra tanken, gjennom filteret, og ut av dreneringa i forgasseren med blæra på slangen.. Dette tar 5 min og ingen har til nå klart å gi meg en god grunn til ikke å gjøre det.... Dagens 4T motorer går så lean at hullene i forgasserdysene er derfor så små at de er vriene å få rene igjen.... noen forgassere må gies opp, selv ikke et ultralydbad klarer brasene hver gang.... Sitér dette innlegget Link to post
Spirit`ist Svart 14.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2019 De 5 minuttene har jeg...... Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 14.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2019 Nå er jeg spent på om du får den til å gå pent igjen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.