tmoltsendk Startet 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2019 Heisann! Har forsøkt så godt jeg kan å søke meg frem til en løsning - både her og på google. Finner ikke svaret og trenger deres hjelp! Jeg ønsker å stramme min rekkeline. Se bilder her for mit nåværende system: Jeg ønsker å montere en strekkfisk i begge sider ved cockpit (hvor det nå er en snor) for å kunne stramme denne. Som dere ser er terminalen helt nede ved pushpitten og jeg trenger derfor å avkorte linen (usikker på hvilken type, se bilde) for å kunne montere strekkfisk med passe avstand til pushpitten. Ser umiddelbart ikke noen mulighet for å kutte linen og montere terminalen en annen plass. Kjenne noen til dette patentet? Og vet hvordan man avkorter linen for så å montere terminalen lenger nede? Mvh. Thomas Sitér dette innlegget Link to post
pero Svart 11.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2019 Husker noe av samme utfordring på seilbåten for noen år siden. Det må være en knute eller en lås inne i braketter, men er usikker på patenter der. Mulig du finner noen tips her: https://jimmygreen.com/1192-guard-wires-guardrails-and-guardrail-webbing Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 11.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2019 (redigert) Er det ikke mulig å åpne en av brakettene, kappe lina, ta ut den delen av tauet du ikke skal ha, tre braketten inn på den delen av tauet du skal ha, lage en ny knute, skyve knuten inn i braketten og så skru braketten sammen igjen? Redigert 11.Juni.2019 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 11.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2019 Jeg mener det er regnet som et sikkerhetsmessig poeng å bruke en seising av tynt tau i enden. For da kan rekka kuttes enkelt med en kniv. Det kan være viktig i en mann overbord situasjon Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
seilfred Svart 11.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2019 Evt sette på ny terminal med strekkfisk og pelikanhake? Da burde både sikkerhet og stramhet være dekket inn.. jeg har det selv: Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
aileenll Svart 13.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2019 (redigert) seilfred skrev On 11.6.2019 at 23.23: Evt sette på ny terminal med strekkfisk og pelikanhake? Da burde både sikkerhet og stramhet være dekket inn.. jeg har det selv: var fin. Hvor fik du tak i den? Redigert 13.Juni.2019 av aileenll tekst kom ikke med (see edit history) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Code0 Svart 13.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2019 Google pelikankrok... https://www.maritim.no/pelikankrok-m6-rustfri Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.