Jump to content

Edit History

Maufen

Maufen

Hej, 

Öppnade motorluckorna efter helgens båtutflykt och märkte att den ena kompressor remmen var helt sönder och borta. På den andra motorn satt remmen kvar men hade börjat glida ut på svänghjulet. Remmarna bytte jag för 5 veckor sedan och har inte gått mer än max 20 h, så jag måste ha monterat något fel tänker jag. Motorerna är två stycken KAD 42 P-A från 1996 med de gamla typen av 'belt tensioner'.

Har bifogat 2 stycken bilder på det, vad kan jag ha gjort fel?

Är spännhjulen dåliga?

För mycket spänning?

Alla tips och idéer tas gärna emot. 

Jag märkte ingenting förutom att båten fick jobba för att komma upp i plan. Tack och lov verkar det inte som om något är trasigt efter rembrottet. 

IMG_20190609_151017.jpg

IMG_20190609_143553.jpg

IMG_20190609_151055.jpg

IMG_20190609_145512.jpg

Maufen

Maufen

Hej, 

Öppnade motorluckorna efter helgens båtutflykt och märkte att den ena kompressor remmen var helt sönder och borta. På den andra motorn satt remmen kvar men hade börjat glida ut på svänghjulet. Remmarna bytte jag för 5 veckor sedan och har inte gått mer än max 20 h, så jag måste ha monterat något fel tänker jag. Motorerna är två stycken KAD 42 P-A från 1996 med de gamla typen av 'belt tensioner'.

Är spännhjulen dåliga?

För mycket spänning?

Jag märkte ingenting förutom att båten fick jobba för att komma upp i plan. Tack och lov verkar det inte som om något är trasigt efter rembrottet. 

IMG_20190609_151017.jpg

IMG_20190609_143553.jpg

IMG_20190609_151055.jpg

Maufen

Maufen

Hej, 

Är spännhjulen dåliga?

För mycket spänning?

IMG_20190609_151017.jpg

• Create New...