Jump to content

Edit History

Maufen

Maufen

Nu var det 'kiten' monterade på bägge maskinerna. Väldigt lätt att montera och vilken skillnad att spänna, mycket lättare. Har nu gjort allt enligt alla regler (37 NM) på både remmarna och 5-10 mm på generator och servopump, började längs in och arbetade mig utifrån. Kan även konstatera att 37 NM ger extremt spända remmar och så spända har jag inte tidigare med de gamla spännhjulen. Har provkört vid bryggan i cirka 20 min och 'so far so good'. Imorgon kväll blir det en premiärtur ? på cirka 1 h i marschfart hoppas och ber ??  att allt skall fungera. 

IMG_20190616_125410.jpg

IMG_20190616_125404.jpg

Maufen

Maufen

Nu var det liten monterade på bägge maskinerna. Väldigt lätt att montera och vilken skillnad att spänna, mycket lättare. Har nu gjort allt enligt alla regler (37 NM) på både remmarna och 5-10 mm på generator och servopump, började längs in och arbetade mig utifrån. Kan även konstatera att 37 NM ger extremt spända remmar och så spända har jag inte tidigare med de gamla spännhjulen. Har provkört vid bryggan i cirka 20 min och 'so far so good'. Imorgon kväll blir det en premiärtur ? på cirka 1 h i marschfart hoppas och ber ??  att allt skall fungera. 

IMG_20190616_125410.jpg

IMG_20190616_125404.jpg

• Create New...