Jump to content

Montere lensepumpe GH14 Deluxe

Quattro

Recommended Posts

Har nå lurt veldig på tanken på å montere lensepumpe i min Gh14 Deluxe.  Hvor blir pumpe som regel montert på disse? Hvordan blir det elektriske og batteri plassert på disse båtene? Ser for meg at drivstofftank blir plassert under styrekonsoll og batteri blir plassert under sittebenk bak? 

Eller er det bedre å plassere batteri og pumpe under konsoll og batteri settes på lading hvergang båt blir brukt? 

Evt om andre her har andre innspill eller måter Som dette kan bli gjort på så er det bare å komme med di ?

Jeg har både på GH11 og GH14 laget et stort hull i veggen mellom rommet under setet bak og rommet helt akter i båten. Setter inn et plast mannlokk. 

Pumpa plasseres helt bakerst i dobbeltskroget, båten er da alltid helt tom for vann. Lager hull slik at vannet kan renne helt bakover.

Ulempen er at du ikke lenger har usynkelig båt, men som regel blir dobbeltskroget fullt av vann uansett...

Har ligget noen uker uten å lade batteriet med nokså mye regnvær, og fortsatt fått startet på batteriet.

Pumpe av type Rule automatic.

https://www.westsystem.no/p/4889

• 1 måned senere...
larshans1 skrev On 12.6.2019 at 0.10:

Jeg har både på GH11 og GH14 laget et stort hull i veggen mellom rommet under setet bak og rommet helt akter i båten. Setter inn et plast mannlokk. 

Pumpa plasseres helt bakerst i dobbeltskroget, båten er da alltid helt tom for vann. Lager hull slik at vannet kan renne helt bakover.

Ulempen er at du ikke lenger har usynkelig båt, men som regel blir dobbeltskroget fullt av vann uansett...

Har ligget noen uker uten å lade batteriet med nokså mye regnvær, og fortsatt fått startet på batteriet.

Pumpe av type Rule automatic.

https://www.westsystem.no/p/4889

Det du mener med plassering av batteri er under sidene på sete bak? At du har lagde et rom under en av sidene? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...