Torsen67 Startet 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2019 Varsellampa til før høy temp virker ikke. Kan jeg heller koble til vanlig analog temp.måler På samme kabel, eller trenger jeg ny giver? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 (redigert) Du må ha ny giver. Den monteres på andre siden av der sensoren for alarmen på huset for termostaten sitter. Det er en blindplugg der. Redigert 10.Juni.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Torsen67 Svart 11.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2019 Ok, hvem av de du refererer til over er dagens varsellampe? Den til venstre? Og vet du delenr på den jeg giveren jeg nå trenger? Føler det ganske utrygt å ikke ha varsel på temp. Er det forøvrig bare å bytte pæra til varsellyset? Den kommer ikke på når jeg setter på tenningen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2019 Dersom du leser hva det står på tegningen, går den som kalles Water Temperatur Switch til alarm (lyd/lampe). Den åpner/lukker ved en bestemt temperatur. Den andre er analog og gir en motstand som endrer seg i forhold til temperaturen. Jeg kjøpte giver og instrument hos Biltema for mange år siden. Men sørg for å få korrekte gjenger på giveren. Mer om dette og selve giverne, finner du i manualen jeg har skannet og som du kan laste ned fra : http://sagaforumet.com/yanmar-manual/4JHE/manual.pdf Se kapittel 9, side 36 og 37. Dersom alarmlampen er defekt, er det bare å bytte den. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Torsen67 Svart 11.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2019 (redigert) Takk, det var selve tekstformuleringen jeg var usikker på. Jeg sjekker ut. Prøver å fikse lampen først. Men liker å ha en analog viser jeg kan følge med på. Er vel derfor du også byttet kan jeg tenke meg;-) Redigert 11.Juni.2019 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 11.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2019 alarm/ lampe føler åpner ved 95-98 grader, skal stå på føler, tempføler til måler skal monteres på andre siden som vist på tegning, regn med at du må ha overgang til ny føler så det passer på gjenger Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.