Jump to content

Yanmar 4jh-, gå fra varsellampe på temp til analog viser?

Torsen67

Recommended Posts

Du må ha ny giver. Den monteres på andre siden av der sensoren for alarmen på huset for termostaten sitter. Det er en blindplugg der.

temp_sensorer.jpg.1b7a98e840fa865c11a4f3633c368e9a.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Dersom du leser hva det står på tegningen, går den som kalles Water Temperatur Switch til alarm (lyd/lampe). Den åpner/lukker ved en bestemt temperatur. Den andre er analog og gir en motstand som endrer seg i forhold til temperaturen. Jeg kjøpte giver og instrument hos Biltema for mange år siden. Men sørg for å få korrekte gjenger på giveren. Mer om dette og selve giverne, finner du i manualen jeg har skannet og som du kan laste ned fra : http://sagaforumet.com/yanmar-manual/4JHE/manual.pdf   Se kapittel 9, side 36 og 37. Dersom alarmlampen er defekt, er det bare å bytte den.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...