Jump to content

Går kontrollbokser om hverandre?

Jonnymann18

Recommended Posts

Hei! Eg skal bytte kontrollboksen på båten min, den er så gammel at skruane har rusta rett av. Det einaste som står på den er "ultrafleks". Eg forstår at det er merket og når eg søker det opp så kjem det opp ein som heiter "b88" den er litt lik på den eg har, men det er ikkje samme. Er alle kontrollbokser universale? Eller er det bare ultraflex/uflex som er universale med sine egne modeller? Eller må jeg kontakte forhandler slik at jeg får rett type? Motoren min er ein yamaha 25hk

• 2 uker senere...
ballistic skrev 29 minutter siden:

Husk at Yamaha har gått over til "push" fra "pull", mener det var en gang på slutten av nittitallet.

det er også litt variasjon innad mellom modellene.  Har selv en 92mod 60hk med pull, og en 89 80hk med push 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

...og bla derfor er det viktig at TS tydelig oppgir hvilken motor han har. Bruk motorkoden.

Når det gjelder ombygging av kontrollbokser til Yamaha så sies det mye rart på nett.

Yamaha 701 kontrolleren som leveres med Yamaha F9.9 Sport er feks meget krevende å bygge om, selv med topp utstyr er det en krevende jobb. Glem å gjøre dette med slegge og vinkelsliper... de vitale delene er klinket sammen og er krevende å demontere uten å deformere selv med profft utstyr... også skal det sammen igjen  :crazy:   dersom en godtar at det slærker og rangler så går det an men hjelpe meg så mye bedre det er å kjøpe en som passer....:clap:

Ultraflex har modeller som enkelt kan bygges om og andre som ikke kan, men de ser for meg kliss like ut på utsiden....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...