Jump to content

KAD 300 Korte turtallsdropp

EivindG

Recommended Posts

Hei, 

Sliter veldig med min ene KAD 300. Ved kjøring på høyt turtall dropper får den ene motoren plutselige turtallsdropp hvor den mister fra 500 til 1000 RPM for så etter ett par sekunder å komme opp igjen. Alt virker å gå fint og høres fint ut ellers. I sjø skjer det oftere, noen ganger hvert 20 sekund. Mens i roligere eller ingen sjø, skjer det kun innimellom. Veldig irriterende. 

Første gang det skjedde var på våren etter en ventiljustering utført på verksted. Mistenkte da dieseltilførselen, og har derfor kontrollert alle slanger og rør som har vært avmontert etter dette, men er usikkert på om det har noen sammenheng. Ser mye på diverse forum om manglede turtall, men har noen opplevd dette på samme måte som jeg? 

Verkstedet mistenker noe elektronisk, men det er vanskelig å feilsøke. 

Vodia melder en hel rekke koder, men ingen som gir noen spesifikk mening. Har resatt alt nå, og skal lese ut på nytt neste gang jeg er innom verkstedet for å se hvilke som kommer tilbake. 

Noen erfaringer? 

Mvh Eivind Giske 

Du sier feilen oppstod etter ventil justering. 

På KAD300 må drivstoffrørene løsnes fra høytrykkspumpen og dysene for å kunne få av ventildekslene. 

Høytrykkspumpen ligger under koblingsboksen som hoved-kabelstokken til motoren går ut fra. 

Jeg ville absolutt ha konsentrert feilsøkingen på koblingsstykkene til denne kabelstokken samt på tilslutningen til kabelstokken inni den svarte koblingsboksen. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...