tami Startet 10.Juni.2019 Del på Facebook Startet 10.Juni.2019 Holder på å gjøre rent sjøvannssiden på KAD 43 med systemrens. Jeg har koblet det slik at vannstrømmen går motsatt vei av det motoren gjør til vanlig. Har det noe si hvilken retning systemrensen sirkulerer? Startet i går kl 20. Har kjørt veske rundt i 30 min hver 5. time, men syns det er fint lite «gugg» å se så langt. Sitér dette innlegget Link to post
tnlu Svart 10.Juni.2019 Del på Facebook Svart 10.Juni.2019 Hei. Kan ikke ha noe å si hvilken vei det går så lenge det sirkulerer innimellom. Eg kjørte og systemrens på en D3 og så ingen misfarging på rensen, men temperatur falt fra 89gr til 82gr etter rens på samme turtall. Mulig det helst er saltavleiringer som løses opp og gjør at man får bedre kjøling :-) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 10.Juni.2019 Del på Facebook Svart 10.Juni.2019 (redigert) Uten å være bastant så mener jeg riktig vei er riktig ovenfra og ned feil vei blir i motbakke men er som sagt ikke helt sikker . Og hvis jeg har rett så vil nok shitt lettere komme ut riktig vei Redigert 10.Juni.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
tnlu Svart 10.Juni.2019 Del på Facebook Svart 10.Juni.2019 LALUNA II skrev 3 minutter siden: Uten å være bastant så mener jeg riktig vei er riktig ovenfra og ned feil vei blir i motbakke men er som sagt ikke helt sikker . Og hvis jeg har rett så vil nok shitt lettere komme ut riktig vei Kan være men tenker at når man bruker systemrensen så er det for å løse opp og så lenge man får sirkulert denne mot alle overflater så løses dette opp. Når man kobler til så vil impeller skylle med mye større trykk og mengde en det man lager til selv. Men kan selvfølgelig være feil ? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 10.Juni.2019 Del på Facebook Svart 10.Juni.2019 46 minutes ago, tami said: Holder på å gjøre rent sjøvannssiden på KAD 43 med systemrens. Jeg har koblet det slik at vannstrømmen går motsatt vei av det motoren gjør til vanlig. Har det noe si hvilken retning systemrensen sirkulerer? Startet i går kl 20. Har kjørt veske rundt i 30 min hver 5. time, men syns det er fint lite «gugg» å se så langt. Det er sikkert mange meninger om dette, men jeg tok en og en kjøler og kjørte mot sirkulasjons retningen. Det legger seg ofte dritt i inntaket av kjølerne. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.Juni.2019 Del på Facebook Svart 10.Juni.2019 LALUNA II skrev 11 minutter siden: Uten å være bastant så mener jeg riktig vei er riktig ovenfra og ned feil vei blir i motbakke men er som sagt ikke helt sikker . Og hvis jeg har rett så vil nok shitt lettere komme ut riktig vei Viktig at en får ut alle luftlommer og Systemrens virker best ved 50/ 60 grader og sirkulasjon, Og "shitt " er løst opp i Systemrensen. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Faxen Svart 10.Juni.2019 Del på Facebook Svart 10.Juni.2019 (redigert) Fylte på systemrens, og kopplet uttaket tilbake til inntaket Jeg kjørte systemrens i sløyfe. Kjørte motoren godt varm, lot det stå i 2 døgn. Ferdig. Det kom ut mye guffe. Redigert 10.Juni.2019 av Faxen (see edit history) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Arne2 Svart 10.Juni.2019 Del på Facebook Svart 10.Juni.2019 13 minutes ago, Faxen said: Fylte på systemrens, og kopplet uttaket tilbake til inntaket Jeg kjørte systemrens i sløyfe. Kjørte motoren godt varm, lot det stå i 2 døgn. Ferdig. Det kom ut mye guffe. Har ikke prøvd ennå, men synes denne "oppskriften" ser veldig bra ut, og den går vel i samme gaten .. http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/motor-feberfri-med-kjølerens Sitér dette innlegget Link to post
tnlu Svart 12.Juni.2019 Del på Facebook Svart 12.Juni.2019 tnlu skrev On 10.6.2019 at 16.10: Hei. Kan ikke ha noe å si hvilken vei det går så lenge det sirkulerer innimellom. Eg kjørte og systemrens på en D3 og så ingen misfarging på rensen, men temperatur falt fra 89gr til 82gr etter rens på samme turtall. Mulig det helst er saltavleiringer som løses opp og gjør at man får bedre kjøling :-) Var en som lurte på hvordan eg koblet på en D3 for å få sirkulasjon. Limer inn bilde under. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 12.Juni.2019 Del på Facebook Svart 12.Juni.2019 Sett sirkulasjonsanretningen med tanken over motoren slik at du fyller opp hele systemet og ikke større deler blir stående med luft under behandlingen, det er det viktigste. Sitér dette innlegget Link to post
tnlu Svart 12.Juni.2019 Del på Facebook Svart 12.Juni.2019 Chiefengineer skrev for 2 timer siden: Sett sirkulasjonsanretningen med tanken over motoren slik at du fyller opp hele systemet og ikke større deler blir stående med luft under behandlingen, det er det viktigste. Hei Ja ser tegningen ikke er heilt rett. Slanger må gå over motor :-) Sitér dette innlegget Link to post
tami Svart 20.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2019 Brukte båtmagasinet sin oppskrift og resultatet ble 6-7 grader kaldere motor på normal belastning ??? Men hadde trodd det kom ut mye mer gugge. Men det er vel som nevnt oppe i tråden her fjerning av saltavleiringer som gjør mye monn. De ser man vel ikke så mye av i karet. Men temp gikk ned? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 21.Juni.2019 Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 Min erfaring er at det er mye avleiringer igjen etter 2 døgn. Men gullende rent etter 4 døgn. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 21.Juni.2019 Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 Det er en fordel om man sirkulerer kontinuerlig. Kjører man systemrensen inn så vil den syra som da står i f.eks oljekjøleren kun fungere til den er nøytral. Ved å sirkulere konstant så bruker man hele kapasiteten til alt mediet. Det er slik det er vanlig å passivere med f.eks sitronsyre i vannbehandlings/-distribusjonsanlegg i prosessindustrien. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.