Jump to content

Edit History

Framtia

Framtia

Levanger -Trondheim innebærer jo et strekk som er svært åpent. En relativt fin sommerdag er dette null stress, men får du frisk bris så blir det fort krappe bølger som topper seg. Noen steder kan det toppe seg ekstra grunnet kombinasjon av vind- og strømbølger. Skulle det blåse opp til liten kuling ville jeg nesten ikke ta turen i stor motorbåt engang (har hatt et par utrivelige passasjer der..). Det er ikke så lett å si noe bastant om hvor stor båt man må ha, det handler jo også mye om hvor trygge de ombord føler seg. Men en 16-foter blir i mine øyne ganske liten i annet en godvær.

Du kan evt ta deg en tur innom Havsport i Kjøpmannsgata og ta en prat med innehaver. De har masse erfaring med småbåter og turer i fjorden.

Velkommen til BP forresten :-)

Framtia

Framtia

Levanger -Trondheim innebærer jo et strekk som er svært åpent. En relativt fin sommerdag er dette null stress, men får du frisk bris så blir det fort krappe bølger som topper seg. Noen steder kan det toppe seg ekstra grunnet kombinasjon av vind- og strømbølger. Skulle det blåse opp til liten kuling ville jeg nesten ikke ta turen i stor motor engang (har hatt et par utrivelige passasjer der..). Det er ikke så lett å si noe bastant om hvor stor båt man må ha, det handler jo også mye om hvor trygge de ombord føler seg. Men en 16-foter blir i mine øyne ganske liten i annet en godvær.

Du kan evt ta deg en tur innom Havsport i Kjøpmannsgata og ta en prat med innehaver. De har masse erfaring med småbåter og turer i fjorden.

Velkommen til BP forresten :-)

• Create New...