Jump to content

USB kontakt gir ikke oppgitt Ah

leopard

Recommended Posts

Har du sjekket ledningen du bruker fra uttak til pad? Jeg har spesielt opplevd problemer med "kinaledninger".

En pad vil heller ikke nødvendigvis dra 2 amp dersom den ikke får beskjed om at den kan gjøre det. Det får den på litt forskjellige måter, men så vidt jeg husker kan du lure den til å trekke 2 amp ved å blinde de to kablene i midten av USB kontakten. Da forstår den at den er koblet til en ren ladekontakt uten dataoverføring. 

Se feks her:

https://anuragbhatia.com/2013/04/electronic-stuff/creating-a-cable-for-fast-usb-charging/

Redigert av Havelle (see edit history)
leopard skrev for 4 timer siden:

Har hørt flere som bruker IPad som  ikke har dette problemet. Så vet ikke om dette er spesielt for Samsung. 

Ser @Bjørn Løvjomås bruker Samsung Tab på sine turer vet ikke om han har samme problemet. 

Tror nok dette er et lokalt problem. Jeg bruker ofte 3 meter ledning  til mitt Tab 3 nettbrett. Har ikke hatt noe problem med dette, det hender seg også jeg bruker 1 A, kontakten. Da hender det at jeg får opp melding om treg lading. Likevel holder jeg meg på 100 prosent batteri på brettet. 

Endelig ble det Bobåt

I dag tok jeg med Taben på jobb, koblet ut alt annet en GPS og skrudde ned skjermstyrken ganske mye. Koblet brettet til 2.1A laderen i bilen. Jeg satte på Naviconics appen når jeg kjørte hjemme fra. 

Jeg har da kjørt litt rundt med noen lengre  stopp med Taben på hele tiden etter ca 6 timer slo jeg av brettet. Da måtte mobilen og jobb brettet prioriteres :)  Batterikapasitet hadde da falt med 18%. Skal teste i båten neste gang,  må da i verste fall bytte USB kontakten i båten med en tilsvarende eller bedre en den jeg har i bilen. 18% på 6 timer kan jeg leve med. 

Fikk veldig høy snitt fart på seilbåten i dag:)

leopard skrev for 2 timer siden:

Jeg har da kjørt litt rundt med noen lengre  stopp med Taben på hele tiden etter ca 6 timer slo jeg av brettet. Da måtte mobilen og jobb brettet prioriteres :)  Batterikapasitet hadde da falt med 18%. Skal teste i båten neste gang,  må da i verste fall bytte USB kontakten i båten med en tilsvarende eller bedre en den jeg har i bilen. 18% på 6 timer kan jeg leve med. 

Får du lading ved stopp med tenning av? eller gikk bilen på tomgang?

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Hei får å avslutte denne.

Nå har jeg fått løst det, @Roger jo var forøvrig inne på det med noen linker.

Jeg dro innom Elkjøp i dag og kjøpte meg  en original Samsung  fast lader til 12V sigarett plugg. Med lovnaden om at jeg kunne bytte den dersom det  ikke hjalp. 

Jeg har kjørt med denne fast laderen i 2 timer nå i bil og den har putta på brettet 33% mer strøm mens den har blitt kjørt som plotter :) Feilmelding om treg lading er også borte. 

Så da blir det å bytte ut Usb kontakten på pidestallen med ett sigarett uttak. Så får jeg heller finne en plass til den Usb kontakten inne ett sted. 

Takk for råd og innspill.20190708_130401.jpg.961570b65becab12e29849d98ae87c34.jpg

Redigert av leopard (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...