Jump to content

Edit History

Arne2

Arne2

9 minutes ago, bellen said:

Om du har fått såpass mye diesel i oljen og du hadde skjærende lyder, så er det også veldig tenkelig at lager, stempler og foringer nå er deffekt. 

 

Det er vel en god mulighet, skulle man tro, men det kan jo også være "noe mindre og lokalt".

 

Kanskje lurt først å åpne og ta ut matepumpen og ta en kikk. Den sitter jo "lett til". Hva med oljepumpen?

Hvis den er OK så kunne man kanskje forsøke å dreie litt på motoren og så forsøke å starte den med "grundig lytting" etter "ulyder", ref metode beskrevet over. (??!!) 

På andre typer motorer som jeg har vært borte i så har det vært en magnetisk bunnplugg som man kunne sjekke for spon .. det er det vel ikke her, men oljefilter, det er det jo, og det bør vel kanskje sjekkes først av alt?

Arne2

Arne2

2 minutes ago, bellen said:

Om du har fått såpass mye diesel i oljen og du hadde skjærende lyder, så er det også veldig tenkelig at lager, stempler og foringer nå er deffekt. 

 

Det er vel en god mulighet, skulle man tro, men det kan jo også være "noe mindre og lokalt".

 

Kanskje lurt først å åpne og ta ut matepumpen og ta en kikk. Den sitter jo "lett til". Hva med oljepumpen?

Hvis den er OK så kunne man kanskje forsøke å dreie litt på motoren og så forsøke å starte den med "grundig lytting" etter "ulyder", ref metode beskrevet over. (??!!) 

På andre typer motorer som jeg har vært borte i så har det vært en magnetisk bunnplugg som man kunne sjekke for spon .. det er det vel ikke her, men oljefilter, det er det jo, og det bør vel kanskje sjekkes først av alt.



×
×
  • Create New...