sportnaj Startet 31.August.2005 Link til dette innlegget Startet 31.August.2005 Vurderer å kjøpe båt og har sett på Nordic ocean craft. Har sett på 28 og 38 fots variantene. (litt usikker på hvor mye penger jeg vil spandere ennå derfor vurderes både 28 og 38 med en motor ) Virker som de gir mye båt for pengene. Har prøvd å finne ut litt om erfaringer med disse, men har ikke funnet noe. Er det noen som har noe info/erfaringer å bidra med om disse båtene og Nordic odean craft som leverandør/produsent hadde det vært fint. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 1.September.2005 Link til dette innlegget Svart 1.September.2005 http://www.technic.pl/nordan/english/ Joda 310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
ham selv Svart 1.September.2005 Link til dette innlegget Svart 1.September.2005 Hej Jeg har også set på bådene fra Nordic Ocean Craft. Det er vældig pæne både og de ser ud til at være pænt lavet. Er 28 fods modellen på markedet i Norge nu? Her i danmark venter vi stadig - det forlyder at den model først kommer om 6-8 uger. Kan du oplyse hvad forskellene er på 28' og de større modeller i indretning? Hvad er priserne på bådene hos jer? ham selv Sitér dette innlegget Link to post
sportnaj Svart 1.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2005 Hei, når det gjelder 28 foteren så har jeg ikke sett noe info om hverken priser eller innredning. Den skal visstnok vises her i neste uke på en båtmesse i Oslo. 38 foteren koster fra ca. 1.4 mill og oppover. Sitér dette innlegget Link to post
ragnars Svart 1.September.2005 Link til dette innlegget Svart 1.September.2005 Historien bak Nordig Oceancraft starter med Unique Boats i Sarpsborg. Denne kvalitetsfabrikken gikk desverre konkurs for 3-4 år siden og formene ble solgt/overdratt til Nor-Dan. Så mener jeg å ha hørt at det på nytt skjedde noe på eiersiden og at et polsk selskap kom inn i bildet. Båtene blir uansett nå støpt i Polen og de første modellene hadde større eller mindre kvalitetsproblemer. Noe jeg forøvrig la merke til når jeg studerte de mer inngående på årets båtmesse på Lillestrøm. Finishen var ikke som under Unique 33 Ever sin tid, eller som hos de norske produsentene ellers på messen. Allikevel mente importøren og selgeren at det nå, altså i år har blitt så meget bedre. Uansett er det mye båt for penga, da en 38 fots ny Nordic ligger på ca. 1,3 -1,5 mill. Pris som en 30 foter. Likte ikke så godt flammemønsteret i innredningen, og en litt dårlig lay-out på dashbordet, men dette er jo en smakssak. Sjekk forøvrig finn.no under Nor Dan og Unique. Ligger 2-3 brukte fra 2000 -2001 mod. til salgs. Ser strøkne ut og kvaliteten er meget bra. Ragnars Sitér dette innlegget Link to post
truman Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Har hatt min 28 foter i 2,5 år. Har ikke angret en dag. Den har halt, og er meget komfortabel å bruke. Vi er en familie på 5, barna er 2, 6 og 7år. Har montert gummibåt på hekken, da har vi alt når vi skal på tur. Helt klart den båten du får mest for pengene. Sitér dette innlegget nordic Link to post
Kristina III Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Er det noen eiere av Nordic Ocean Craft 38 som kan bidra med sine erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Sjørøveren Svart 29.August.2009 Link til dette innlegget Svart 29.August.2009 Jeg vurderer 22DC, helst Exclusive versjonen. Noen erfaringer med denne? Selv kjenner jeg ikke til båttypen, bortsett fra at jeg har sett et par av dem på fjorden, og lest litt på internett. Er du fornøyd eller misfornøyd med båten? Kvalitet på skrog og innredning? Sjøegenskaper? God service fra forhandlere (leste litt vedr dette i en annen tråd)? Hvilken motor bør en satse på? Mitt inntrykk er at alle motoralternativene er av velkjent god kvalitet. Det ser ut til at storselgeren er 120 hk MerCruiser, men jeg er redd dette er litt snaut. Båten må gå greit i plan med 4-5 mann ombord, uten at man behøver å gi full throttle. Hvordan er dieselforbruket ved 25 knop med hhv 120, 160 og 190 hk motorene? Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 29.August.2009 Link til dette innlegget Svart 29.August.2009 Har hatt en 22 Exclusive i 2 sesonger, og brukt den mye. Er kjempefornøyd med båtens løsninger, god i sjøen( trimplan er et must synes jeg). Vi har benyttet båten hovedsakelig til weekendturer med overnatting for 2 voksne, etter mine erfaringer er dette en meget praktis båt i bruk, med gode løsninger. Exclusive-versjonen blir som du sikkert har sett litt trangere i cockpit enn sport/tidl white versjonen dersom man skal være mere enn 4 personer ombord. Alt montert utstyr har fungert bra. 120hk dieselen er meget økonomisk i drift, har hatt et snittforbruk på 8l/time sesongen gjennom. Med 14,25x 21 propell på 1,81 utveksling ligger marsjfarten på 25-26kn og snaue 3900rpm. Mener forbruket i denne hastigheten ligger rundt 13l/t. Går greit med 4 ombord, om man ikke konstant kjører med fulle tanker, alternativt gå ned til 19", og marsjer på 22kn. Har hatt rundt 80 overnattinger på 2 sesonger og jeg har ikke angret en gang på valget av denne båten. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Sjørøveren Svart 30.August.2009 Link til dette innlegget Svart 30.August.2009 (redigert) Takk for nyttig info, Shiny! Godt å se at du er fornøyd med båten. Er stort sett dagsturer og weekendturer jeg også vil bruke båten til, for det meste i Ryfylkefjordene. Vil også benytte den som transportmiddel fra Stavanger og til mine foreldres feriehus i Marvik i Sandsfjorden. Ellers har jeg også tenkt å få meg en tilhenger, så jeg kan ta med båten til andre kanter av landet, og å utforske skjærgården der. Har lyst til å ta en tur oppover Telemarkskanalen, og gjerne også i kanalene gjennom Sverige. Andre som har erfaringer med båttypen? Erfaringer med andre motoralternativ? Redigert 30.August.2009 av R. H. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjørøveren Svart 30.August.2009 Link til dette innlegget Svart 30.August.2009 Hvordan er plassen i lugaren når dere overnatter to personer? Tenker på om det blir ukomfortabelt for den som må ligge delvis oppå luka over dassen. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 30.August.2009 Link til dette innlegget Svart 30.August.2009 Jeg har Whiteutgaven, og har stort sett samme erfaringer som Shiny. Hadde tidligere en skjærgårdsjeep med 150 hk påhengsmotor, noe som gjør at jeg gliser like bredt hver gang jeg fyller tanken på Nordicen. Utrolig rimelig i drift. Har riktignok vurdert å selge den nå, men det er fordi vi er tre som skal overnatte, og da blir det etter min mening litt trangt. Men som dagsturbåt er den perfekt. Det som ikke er nevnt, er den utrolige manøvreringsevnen som båten har. Skjønner ikke at noen monterer baugpropell på denne båten, den snur jo på en femøre både forover og akterover Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 30.August.2009 Link til dette innlegget Svart 30.August.2009 Plass till to voksne ved overnatting er ok, tatt størrelsen på båten i betraktning. Vi har brukt å ligge med hodet i baugen, og sammen med god sjøluft gir dette god søvn. Har som tidligere nevnt, passert 80 overnattinger i vår. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
JensKH Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Jeg vurderer kjøp av Nordic Ocean Craft 28. Er det noen som har erfaringer/informasjon om denne båten? Hvilket motoralternativ vil være best Mercruiser 320 eller VP D4? Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Vi fikk vår nye NOC 28 i fjor høst. Har til nå kjørt 50 timer, og er kjempefornøyd med båten. Har CMD 4,2 320 motor. Synes denne har en nydelig lyd og går ganske økonomisk. Går meget pent/vibrasjonsfritt på lav fart. Med 22" prop passer denne meget bra til båten. D4 er vel litt lettere og kompressoren bidrar vel til litt raskere aks vil jeg anta, men CMD 320 har nok litt mer på toppen. Alle servicepunkter var lett tilgjengelig med CMD i denne båten, da jeg tok vinterservicen. Meget praktisk layout etter min mening, går fint i sjøen. Dersom kjøp av brukt ville jeg valgt 07 el nyere, fordeler er vanntank i bauen(bedre balanse i båten), et bedre el nett samt mindre diesel tank. (314l vs 500l). Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
BingoBonzo Svart 21.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2010 Jeg har NOC 28 med Volvo Penta D4 og du har jo prøvekjørt denne JensKH Det er en veldig god båt og Shiny har helt rett i det han sier. God i sjøen, smarte løsninger m.m. Shiny har også rett i at Volvo Penta motoren med kompressor gir den et ekstra godt skyv i starten, mens Mercury motoren har noe ekstra å hente når det gjelder toppfarten. Volvo Penta er nok litt snillere når det gjelder forbruk og støy. Det er som sagt viktig at man ser etter en sen 07 modell da den har de oppgraderinger i forhold til vanntank, elektrisk og en rekke andre ting som gjør denne båten veldig god. Tilfeldigvis vår NOC 28 med Volvo Penta tilsalgs og mer info finner du på finn.no Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
JensKH Svart 21.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2010 Ja, jeg og kona har fått være med på prøvetur båten din, og takker så mye for en kjempefin båttur. Vi likte båten din veldig godt, og det var nok nær en handel... Vi har også være med i en Nordic Ocean Craft med Mercruiser (320 hk) motor. Det var stor forskjell på kjøreegenskapene. Med D4 motor så var det nesten ikke merkbar planingsterskel og jeg fikk følelsen av at jeg kunne gå med akkurat den hastigheten jeg ville. Med Mercruiser så var det mye mer plan eller ikke plan og i plan så gikk det fort. ;-) Jeg ønsker deg lykke til med salget av en meget tiltalende båt. Jens Sitér dette innlegget Link to post
Due Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Hei. Har sett litt på denne båten, men veier den virkelig 3800-4000 kg? Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 Hei. Har sett litt på denne båten, men veier den virkelig 3800-4000 kg? Ja, med en VP D4-260 veier båten 4085KG (tørrvekt) og så kan du plusse på med Diesel/vann/osv osv. Men den klokker inn med 28-30 på GPS og ofte 32-34 på knopmåler. Hadde 4 voksne + 4 barn ombord nå sist og var på 28-29 knop på GPS, marsjer bra på 23-25 knop. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
powerpuff Svart 28.November.2013 Link til dette innlegget Svart 28.November.2013 Jeg har skrevet litt om NO38 i en annen tråd, kopierer over her : Ligger vel også noe på databasen over "erfaringer motorbåt" her på forumets forsid.... Ser det er flere her som er litt kritiske til NO38 (Nordic Oceancraft 38) - det er det absolutt ingen grunn til. I størrelse er den mye lik Windy 37 og Scand 360 - og kan absolutt ikke sammenlignes med noen 32 foter slik enkelte mener Har hatt vår i 3 sesonger nå, det er en fantastisk båt i sjøen, noe som nok delvis skyldes at den er relativt smal (3,33m) - og selfølgelig at den er 11,56 meter lang og 7 tonn, med ganske skarp V-bunn...... Men plassen er meget godt utnyttet i båten, og toalett/dusjrom som er så stort og bra skal du betydelig opp i størrelse for å få Bakdelen med båten er først og fremst at det ikke er dollbord helt bak, man må ut på siden av byssa,men det har ikke vært noe problem for kona hittil....men er jo kjedelig i regnvær og sterk vind Bysse er heldigvis er plassert ute-skal aldri steke makrell i en båt med bysse nede en gang til nei.....og så er det mye mere sosialt da Båten er lettmanøvrert(spesiellt om man har 2 motorer)-og har heldigvis ikke så mye vindfang som enkelte andre, noe jeg har vært glad for i sterk vind flere ganger. Den er også billig i drift, når vi har god tid bruker vi 7-8 liter i timen(6-7knop), og jeg bruker 1,55-1,75 l/nm-dvs 34-54 liter pr time - mellom 22 og 31knop(3000RPM) -med ferielastet båt, men går vi med mer enn 35 knop(2l/Nm), stiger forbruket drastisk- på topp bruker vi 3,35 liter/nm(drøye 40 knop). Dette er selvsagt målt med lite sjø, i grov motsjø er selvsagt forbruket mye høyere i marsfart, men båten tåler slik sjø bedre enn de aller fleste andre ............. Har prøvd samme båt med en motor, og vil ikke anbefale dette da jeg synest den ekstra tryggheten med 2 motorer og adskilte tanker/drifstoffsystem er verd mye, og forbruket er minimalt større med 2 motorer, selv om man kan plane på lavere hastighet med kun 1motor. Trenger heller ikke hekktruster med 2 motorer.... Redigert av powerpuff: 18.09.13 19:08 Bostedskommune: Telemark, Skien Båt: Nordic Oceancraft 38 B: M L: 36-40 M: P Sitér dette innlegget Link to post
Roar Seljesæter Svart 11.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2016 Er det noen Nordic Oceancraft 33 eiere her inne som vil dele noen +- er med en som vurderer en brukt Noc 33? 2008 mod Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.