SivertsenRacing Startet 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2019 Hei, noen som har noen gode løsninger til å få en fin avslutning på dette? Tenker å få teleflex, kabler, ledninger osv fint montert? Gjerne sleng med noen bilder om hva dere har gjort med deres muslinger? er også i interresert å se flere muslinger for inperasjon? legger ut bilde når jeg er helt ferdig med prosjektet mitt? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 En god båt med masse potensial som interesserer mange - men reglene for overskrift gjelder deg også du må ta det alvorlig.... Sitér dette innlegget Link to post
SivertsenRacing Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 (redigert) dieselfan skrev 32 minutter siden: En god båt med masse potensial som interesserer mange - men reglene for overskrift gjelder deg også du må ta det alvorlig.... Hva mener du med dette? Redigert 12.Juni.2019 av SivertsenRacing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 (redigert) Ref. reglene, punkt 1. Redigert 12.Juni.2019 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 er nok en mer egnet båt for 40hk enn with320'en du spurte om tidligere. For å få rent skroget, så har jeg med hell brukt syreholdige middel som feks felgrens / rustvask , den tar slik inngrodd misfarging Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Guest Svart 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 Masse saltsyre overalt, masse masse vann, så en skikkelig vaskerunde så en skikkelig runde med rubbing og polering, så er den der fin som gull igjen Men jeg ville fått satt motoren på braketter, heisa så kavlitasjonsplata er 4-5cm over bunnen, kjøpt den største turbo propellen du får til 40 yamaha, kjøpt en baystar hydraulisk styring (mye bedre og kjøre med, spess hvis man skal kjøre noe så krevende som en flyvende musling), så ville jeg fått satt batteri og tank i midten. Hvis du gjør det der, så har du en jolle som gjør 40-45knop. Jeg har en musling 430 med 60etec, 13.25x21" stålpropell, 2" setback, heisa 5cm, baystar styring. Den skal gjøre 45knop bare jeg får justert oppsettet litt bedre. Den gjorde 41knop med 40hk og den propellen før den blei sendt til prepping, etter prepping og omprogramering fra 40 til 60 så har jeg mista 0.5knop, men har fått nesten 1000rpm mer, så må senke motoren litt sånn at jeg får skikkelig grep igjen Sitér dette innlegget Link to post
SivertsenRacing Svart 13.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2019 SivertsenRacing skrev for 8 timer siden: Hva mener i med dette? dieselfan skrev for 8 timer siden: Ref. reglene, punkt 1. OK beklager at jeg ikke har lest dette? Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 13.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2019 Eika skrev for 7 timer siden: Masse saltsyre overalt, masse masse vann, så en skikkelig vaskerunde så en skikkelig runde med rubbing og polering, så er den der fin som gull igjen +1 - saltsyre er gull. Bare pass på at det kun kommer på båten, og ikke på deg... Briller, maske, gummistøvler og hansker er påkrevd når man jobber med det. Gjerne langermet genser og bukse som du kan kaste hvis du må det. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Guest Svart 13.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2019 Jeg har blitt meget glad i sånne som dette når det gjelder saltsyre, men man skal ikke la syra være nedi der så lenge før den er kaputt. På med maske og briller, Så hell syra på kanna, spyl syre som om du var med i "fear and loathing lasvegas" 2minutter, rens spylekanna godt som F, gjerne hiv no basisk oppi den og spyl ut, kaaansje kan nå fortsatt virker. Jeg har noen kamerater i 30åra(tidligere racerbåt gutter), som jakter musling 370 som slepejoller til båtene sine, etter og ha prøvd muslingen min :p Det er sinnsykt morsomme joller, går fælt, har løft og balansepunkt som en racerbåt, sitter like fokusert i musling over 40knop som jeg gjør for eks i en Gilbert i 60 eller procat i nærmere 70. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.