sea and salt Startet 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2019 Prøver å ta ut innmat på varmeveksler tamd 60b , men sitter dønn fast, det ser ut som det er satt inn metallskinne m/ gummi på sidene av innmaten, tror ikke de skal være der i utgangspunktet, men er redd for å bryte for mye på den, har varmgang på motor , så mistenker at den er full av dritt. Fins det noen måte , verktøy å få den ut, uten å ødelegge innmaten? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 13.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2019 Det sitter vel to stusser i den andre enden av veksleren, har du tatt av de? Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 13.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2019 I dag finnes det rensemidler som gjør at du ikke trenger å demontere. Var nylig borti et stoff hvor de la hele kjøleren nedi et bad. Etter 24 timer var kjøleren gullende ren. Så vidt jeg vet, finnes det flere slike stoffer på markedet. Sitér dette innlegget Link to post
Båtadvokaten Svart 13.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2019 Stussene i motsatt ende av den avbildete sitter i hver sin o-ring og i en plastforing (i alle fall på TAMD 60 C som mine erfaringer er fra). Etter mange års stillesitting er dette ikke lett å få fra hverandre. En hydraulisk presse og en god dose forsiktighet er antakelig den beste metoden. Å slå på det med en kloss imellom er f.eks. å be om skader. Ved remontering er det viktig å ha alt 100 % rent og å ha originale o-ringer ev. også nye plastforinger for hånden. Det kan være smart å sette o-ringene inn med grease før montering. Sitér dette innlegget -- Også kjent som Skipper Worse Link to post
Guest Svart 13.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2019 En advokat som kan skru ? Nå er det slutt på at jeg sier at jeg ikke blir sjokkert mer Ps: jeg har leid hybel av en advokat med 7 tommeltotter som var båtmann (Sindre, hvis du leser det her, så vet vi godt at de 3 normale fingerne dine fungerer bra) Sitér dette innlegget Link to post
Båtadvokaten Svart 14.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2019 I min yrkesgruppe finnes alle avskygninger, på godt og vondt. Sitér dette innlegget -- Også kjent som Skipper Worse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.