Jump to content

Problemer med ENO 2-bluss gasskok

godset29

Recommended Posts

Er det noen som kan forklare hvordan man fyrer opp et slikt gassapparat.

Jeg har fått beskjed om at man skal holde bryteren inne noen sekunder og vri brytern litt på før man tenner. Men det kommer bare gass ut når bryteren er trykket inn, ikke når jeg vrir på bryteren, dette medfører at det ikke er annet en startgassen som tar fyr før den dør ut.

Sjekk to ting, først om flammevakten er nærme nok. Er den den det, kan det hende at du må bytte flammevakt.

Husk at det må være fyr på blusset for at ikke flammevakten skal sperre for gasstilførsel. Har hatt problemer med en stekeovn en gang, med at flammevakten var defekt. Brukte allikevel ovnen ved å bruke en tape som holdt bryteren inne. Fikster problemet ved å bytte flammevakt. :nonod::confused:

Hei

Jeg er litt usikker på om du gjør rett utifra det du skriver.  Jeg har en ENO to bluss selv i båten og gjør følgende for å få liv i apparatet:

-Åpne hovedkran for gass

-Trykk inn og hold inne samtidig som jeg vrir gassbryteren på ovnen til full styrke.

-Trykker inn tenneknappen med umiddelbart.

-Ser etter at blusset tenner, og holder gassbryteren inne ca. 6-7 sekunder (for at flammevakten skal bli varm)

Dette slå aldri feil på min, og er i hht bruksanvisningen.  Dersom du ikke får fyr på apparatet, eller at det dør ut, bør du være forsiktig.  Det kan være feil på apparatet som kan medføre en ulykke, og propangass er ikke å spøke med.  Vil anbefale å få apparatet sjekket av godkjent verksted (dersom det finnes?) dersom du ikke finner ut av problemene.

• 1 år senere...

Hei*

Hva er "flammevakt"? Hos meg virker plutselig bare det ene gassblusset nå. Det vil si, det tenner når jeg holder inne knappen, men slukker igjen så snart jeg slipper den. Virker og som om den knappen plutselig går lenger ut, enn den andre? Jeg har ikke sett så nøye på dette selv enda da, men.....

Mvh Jonny

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...