Jangul Startet 14.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2019 Lurer på om det er noen med erfaring med denne motoren? Det er en 2005 mod med 600 timer på telleren og sitter på en skibsplast 685.Er dette gode motorer?Eller er det bedre å gå for Volvo kad 32 i en Nidelv 750? Alle svar mottas med takk :) Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 14.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2019 Har 06 modell av 200.samme motor. Ikke vært et feilslag før eg fikk lekkasje på girolje ut aksling ved propell. Fikset enkelt og greit. Chipet til 275 min. Går som ei kule. Men bruker en del suppe disse motorene, hvertfall hvis du drar litt på! Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 14.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2019 Joltus skrev 58 minutter siden: Har 06 modell av 200.samme motor. Ikke vært et feilslag før eg fikk lekkasje på girolje ut aksling ved propell. Fikset enkelt og greit. Chipet til 275 min. Går som ei kule. Men bruker en del suppe disse motorene, hvertfall hvis du drar litt på! Takk for den Joltus :)Frykter at den bruker / drikker mengder ja...Kanskje ikke motoren å dra på langtur med? Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 14.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2019 Min ligger på rundt 30 liter i timen på min uttern d66 når eg marsje. Det er ca 1,2 på mila. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 14.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2019 Men hvor mye bruker den hvis du trøkker på ? 90-100L/T ? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 15.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2019 Fordeler Verado. Enkelt vedlikehold. Ingen registerreim. Ingen smørepunkter. Alle lager i styringen er tette og vedlikeholdsfrie. Ingen justering av ventiler for motorens levetid. Greie priser på servicedeler. Elektrisk gass/gir/servo. Gjør den behagelig og manuvrere. God byggekvalitet. Lite feil. Rekkesekser gir behagelig støybilde. Ulemper har vert nevnt drivstofforbruk. Brenner noen prosent mer enn andre motorer. Lett og bli skremt av hva store utenbordsmotorer brenner på full gass, men disse har så mye effekt, en spretter opp i plan før du har gitt full gass. Jeg vil kanskje tippe en Skipsplast brenner 1.2-1.5 liter/nm. Med normalt bruk på en slik båt. Kanskje 40-100 timer i året. Så blir det ikke så galt. Jeg bor på Sørlandet. Blir mye kjøring innaskjærs, hvor det er maks fem knop. I snekkefart så brenner den ca fem liter i timen. Jeg har et snittforbruk på 16 liter/time i året. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 15.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2019 Eika skrev for 13 timer siden: Men hvor mye bruker den hvis du trøkker på ? 90-100L/T ? Rundt 100l/t på full peising ja. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 15.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2019 Det som sies over her ja. Støy. Det kommenteres HVER gang vi snakker om motoren min. Den er fantastisk stillegående. Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 15.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2019 Tusen takk for svar alle sammen:) Får se hvor det bærer ad men den Skibsplasten så ut som en fin båt for meg:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.