joelle Startet 1.September.2005 Link til dette innlegget Startet 1.September.2005 Da begynne det og nerme seg opplag og har en del funderinger rundt dette med septiken. Det jeg har lest meg til er att det kan bildes noe som kalles urin stein i tanken, og da spesiellt for båter som bruker salt vann som skylling. 1. Er det lurt og skylle tanken skickeligt med ferskvann, for vinter opplaget? 2. finnes det ett eller annet som man burde blande i ferskvann for og løse opp dette? (og naturligtvis tømme tanken innen det blir minus) Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 1.September.2005 Link til dette innlegget Svart 1.September.2005 Bruk en dæsj eddik regelmessig så har du urinstein under kontroll. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 2.September.2005 Link til dette innlegget Svart 2.September.2005 Tøm tanken før båten tas på land. Når båten er på land pleier å spyle ned en 8-10 liter ferksvann for å så å pumpe dette ut igjen i en bøtte. Dette for å unngå at tanken står med for mye saltvann og "grums". Deretter pumper jeg ned en 5-6 liter frostvæske for å sikre pumpe m.v. mot frostsprening. Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 2.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2005 Takker for godt råd, helt i tråd med det jeg var på jakt etter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.