Arne2
Vel, hvis man skal spekulere...
Hvis det eventuelt dreier seg om kjøleproblemer med fartøyets motor, så skulle man kanskje tro at det å gjennomføre en slik reise uten dynamo og uten framdrift, utenom seil, det vil kanskje by på utfordringer.
Hvis så er tilfellet, så kunne man kanskje tenke seg at det var mer nærliggende å reparere kjølesystemet, når man får besøk av en lastebåt, enn å forlate båten. Det siste som står på Internett det er jo at en lastebåt er på veil til "havaristen". Hvis man så reparerte kjølesystemet eller fant en ny kilrem i en skuff, eller akkurat "den rette bolten", så er dette kanskje ikke dette en verdensnyhet, og det kan jo eventuelt forklare at man ikke hører noe mer. Muligheten for en "meget lykkelig slutt" er jo til stede, og den er vel kanskje til og med litt sannsynlig, ettersom man ikke hører noe mer?
Når jeg er ute og seiler og jeg får dårlig vær, med vind og høye bølger, da er det mye vaklende gange, armer og bein, og så forsøke å få ned disse seilene, starte opp motoren og kjøre rett inn mot land.
Hvordan praktiserer dere som faktisk kan dette "seilfaget"? I litt for dårlig vær, hva gjør man da, seiler man da stadig vekk med litt redusert seilføring, eller starter man motor for å ha "styrefart" i forhold til været? Er "en fungerende motor" en nødvendighet for å seile "langt" eller å være ute i dårlig vær?
(For meg så er det jo slik, men så er jeg jo også en nybegynner. Det er jo også derfor interessant med litt informasjon eller synspunkter på hvordan tingene gjøres. (Når man kan det.))