Lenasmartin20 Startet 17.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2019 Hei! Her jeg bor, har det blitt besluttet at st hans skal feires 21, da det er mest beleilig å feire det på en fredag! Det er tradisjon for en stor samling med båter på fjorden, som ser bål brenning! Forsovidt greit at dette er på en fredag, men syntes alikevell det er litt rart. St hans er jo tross alt 23! Hva syntes båtfolket om dette? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 17.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2019 Det synes jeg er helt topp! St.feiring "midt i uka", blir ofte en avstumpet greie som skvises inn. Folk må tidlig hjem p.g.a jobb,skole o.l. Nei, gjør som svenskene og legg det til nærmeste helg, dermed blir det en koselig fest som gjerne kan vare ut i de må timer. Er ikke det litt av greia da, at man skal nyte at (nesten) hele natten er lys? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Martine29 Svart 17.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2019 Dette var jo en fantastisk avgjørelse. St. Hans er jo for mange sjørelatert, og hva er bedre enn å feire dette på hælg, og vite at det ennå er noen timer igjen før sola«snur». Ha en fortreffelig båtsommer og nyt dagene. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2019 Vi feirer allid på lørdagen. Så I år blir det 22/6. Praktisk og greit det. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lazyjack Svart 17.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2019 Svenskene har i "alle" år lagt feiringen til nærmeste lørdag. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 17.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2019 Lazyjack skrev 6 minutter siden: Svenskene har i "alle" år lagt feiringen til nærmeste lørdag. Det er nærmeste fredag, det er også en fridag for de fleste Svensker... Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
xr4ti Svart 17.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2019 Siden jeg er fra Vestfoldkysten så er St.Hans en stor båtbegivenhet med båtkortesjer, masse båt på holmer og skjær, folkefest og dans på brygger. Før var det en allemannsrett å ha fri dagen derpå men det er det nå helt slutt på. Legg feiringen til Lørdag er min mening, jeg vil ut på fjorden og fri dagen derpå. Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 17.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2019 Så med andre ord enighet at det er innafor :) Her er en videosnutt fra fjørdårets fantastiske st.hans på Kragerøfjorden. Myldrer med båter og fantastisk vær :) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 17.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2019 Captain Chaos skrev 44 minutter siden: Det er nærmeste fredag, det er også en fridag for de fleste Svensker... Fredag, beklager ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.