Ida Marie III Startet 17.Juni.2019 Del på Facebook Startet 17.Juni.2019 Kom over denne svarbaken som hadde slukt en agnet gummimakk... var rimelig medtatt, sikkert lagt slik lenge.. Resten av gøtten/senen hadde viklet seg inn i fortøyning tauet... Store fugler og bakse med, så det enkleste var avliving... Pass på hvor dere slenger fra dere fiskekroker...serlig om de er agnet.... Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 17.Juni.2019 Del på Facebook Svart 17.Juni.2019 Jeg hadde gjort det samme, men vær obs. Det kommer fort en anmeldelse for dyremishandling med påfølgende bøter eller anmeldelse når du legger ut på nett. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 17.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2019 Jeg avliver dyr hver høst... fra hjort til rype... mye av det ligger på nett.. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 17.Juni.2019 Del på Facebook Svart 17.Juni.2019 Litt enig med Too Much her. Skadet vilt håndteres av kommunal viltnemd, og det er jo greit nok. Allikevel kan nødrett benyttes ved påkjørsel av vilt og hvor representant for viltnemd er langt unna. Men orienter politi, og avliving må skje på en human måte, gjerne kniv brukt korrekt. Ikke biljekk! Loven skiller ikke mellom små og store dyr..... Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 17.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2019 Virker helt unaturlig for meg og ikke avlive et dyr i nød..når redning er utelukket. . Jeg har drevet med jakt hele mitt liv, så avliving er ikke noen stor utfordring... Budskapet her er at tankeløse folk legger fra seg fiskeutstyr, som vilt går fast i, og pines til døde etter noen lange døgn... Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 17.Juni.2019 Del på Facebook Svart 17.Juni.2019 Takk for en klok oppfordring Takk for modig deling Og ja, i mine øyne gjorde du det som var mest humant så lenge fuglen var ille skadet og led, vedkommende som hadde slengt fra seg redskapen burde være den som i så fall skulle straffeforfølges. mvh dieselfan, ivrig ornitolog siden 1970 Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 17.Juni.2019 Del på Facebook Svart 17.Juni.2019 Som sagt så er jeg helt enig i måten å håndtere dette på, og i mine øyne er det faktisk en plikt å sørge for human avlivning. Men så er dette med resten av verden da som desverre fjerner seg lenger og lenger vekk fra dette synet. Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 17.Juni.2019 Del på Facebook Svart 17.Juni.2019 @Ida Marie III Veldig bra Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.