Jump to content

Dyreliv og fiskeredskaper, pass på ...

Ida Marie III

Recommended Posts

Kom over denne svarbaken som hadde slukt en agnet gummimakk... var rimelig medtatt, sikkert lagt slik lenge..

Resten av gøtten/senen hadde viklet seg inn i fortøyning tauet...

Store fugler og bakse med, så det enkleste var avliving...

Pass på hvor dere slenger fra dere fiskekroker...serlig om de er agnet....

20190617_133813.jpg

20190617_133819.jpg

20190617_134208.jpg

Litt enig med Too Much her. Skadet vilt håndteres av kommunal viltnemd, og det er jo greit nok. Allikevel kan nødrett benyttes ved påkjørsel av vilt og hvor representant for viltnemd er langt unna. Men orienter politi, og avliving må skje på en human måte, gjerne kniv brukt korrekt. Ikke biljekk! Loven skiller ikke mellom små og store dyr.....

Virker helt unaturlig for meg og ikke avlive et dyr i nød..når redning er utelukket. .

Jeg har drevet med jakt hele mitt liv, så avliving er ikke noen stor utfordring...

Budskapet her er at tankeløse folk legger fra seg fiskeutstyr, som vilt går fast i, og pines til døde etter noen lange døgn...

Takk for en klok oppfordring :thumbsup:

Takk for modig deling  :thumbsup:

Og ja, i mine øyne gjorde du det som var mest humant så lenge fuglen var ille skadet og led, vedkommende som hadde slengt fra seg redskapen burde være den som i så fall skulle straffeforfølges.

mvh dieselfan, ivrig ornitolog siden 1970 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...