Roger jo
Noen som lurer på hvilken vei vinden blåser i dag.
Veivalget videre ble skivebom hadde håp om å komme fra Gedser neste dag. Guldborgbroen åpnet seg da vi kom. Svanene har ikke lært noe fra sist jeg jaget de lenge. De ligger mitt i leia springer og letter lander mitt i leia, så er det på an igjen. Det er himla med 1m vann på begge sider, men dit skal de ikke.
Ikke så heldig med Kong Frederik IX's Bro etter Nykøbing Falster den åpner etter tog tidene og var satt til 1314 15 min det kunne hvert verre toget var forsinket så det ble 1319.
Båt nummer 3 var tydelig vis kjent for han tyvstartet og broen åpnet seg nok til han slapp å miste masten.
En gammel kai er blitt tørkeplass for skarvene.
En og annen koser seg for bade-dregg.
Vinden kom og gikk og selvfølgelig kom det en skikkelig rosse og blåste oss fra kai, heldigvis fikk vi hjelp. Og det ble flere å hjelpe utover, en båt ville ikke bakke han ville ligge og oppta vel 2 plasser.
Til slutt truet vi med å hive alle tre tau tilbake om bord da gav han seg. Og det ble 17m åpning som en svær svenske fikk.
Ellers er det bare å beundre se og lær hvordan 8 av 10 med 15 Ms sidevind dundrer inn mellom pålene fanger pålen på LO sid og får baugtauet i land , resten er barnemat, men når en bommer blir flere løsninger diskutert. til båten på LO ropte på tau han hadde skjøtet
sammen 3 båtshaker og fikk løkka rundt pålen så de fikk dradd seg på plass
I Gedser kan en spille sjakk her ser det ut som sort hest feide hvite bikker av bretter før han ble felt.
Tirsdag og Torsdag er Sansehaven full av ivrige Krolf spillere
En får nyte de velstelte hageflekkene.
Naturtomt er også fint.
Hva laver du?
Noen solnedganger har det blitt.
Alle de år vi har feriert har vi ikke ligget værfast mer enn 4 dager lurer på hvor mange dager den nye rekorden blir?