Roger jo
En kort etappe i dag opp til Augustenborg, ruteren tok kvelden i går spiser sikringer.
Søndeborg flyplass
Båter på utgående lover bra.
Et badehus.
Urskog
Vi nærmer oss her ser en slottet,
Augustenborg er en havneby på den danske øyen Als ved Jyllands østkyst. Den har ca 3. 500 innbyggere,
På Babord side er det Frihavn 40 kr og tett på "byen" lang kaiplass pluss noen i stokker.
Ikke store byen en får det meste her er hovedgaten.
Købmann.
Slotsbager så klart.
En fargerik ku.
Slotsporten.
Slottet uppfördes 1660-1663 av hertig Ernst Gunter av Holstein-Augustenborg på tidigare jordbruksmarker i Stavensbøl, och namngav efter hans hustru Augusta av Glücksburg.
Det ryktes om at det er skuddpremie på disse, som tar jobben til de i parkvesenet.
Det er et stort parkanlegg. her kan en sitte i skyggen under store lindetrær
her er utsikten.
Den er stor
H.c.Andersen
To Eiketrær.
Rundt og i parken er det svale stier her skremte jeg opp et svermene par fra en benk.
Hofrådens Hus.
et hus
Nede på havnen er det to vikingskip.
Sjekket Net1 forhandlere Sønderborg har 2, bussen stoppet 5 min unna den ene. Var litt tidlig ute og stor trafikk 0750, så jeg slang ut tommelen og fikk napp av en hyggelig ung dame kjørte meg til døra hun fikk 50 kr og jeg ville rekke neste bussen hjem.
Det var slutt på flaksen de hadde ikke hvert forhandler på mange år og ca 25 min å traske til neste og var ombord 1130Skulle tatt sykkelen da hadde turen tatt 1 time.