Jonce Startet 17.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2019 Hei Vurderer en sånn båt men lurte på om noen hadde erfaring med både båt og motor? Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 17.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2019 Dette er en bra pakke. 660 med innenbords har bedre skrog med mer V bunn akter enn den med outboard. Traff en som hadde en makan, og fortalte om stor forskjell da han byttet fra alu til stålpropell. Gjorde 40 knop. God motor, en svakhet på denne er sjøvannspumpen som kan ryke. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 18.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2019 En kjenning hadde denne motoren og vannpumpa røk uten forvarsel, helt strøken båt og motor. Kosta den gang for ca 5-6 år siden 12000, bare for pumpa Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Jonce Svart 21.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Vært å tittet på en 660 med denne motoren og synes diesel raklingen var ganske ekstrem. Litt overdøvende faktisk. Så vurderer nå 655 med utenbords motor heller. Hva tenker dere om det? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 23 minutes ago, Jonce said: Vært å tittet på en 660 med denne motoren og synes diesel raklingen var ganske ekstrem. Litt overdøvende faktisk. Så vurderer nå 655 med utenbords motor heller. Hva tenker dere om det? Jeg var ute etter en Askeladden Beetle, helt til jeg var ombord i en og fikk kjenne sur dieseleksos vibrering og bråk. Ved middels båtbruk tror jeg man blir mye mere fornøyd med en moderne påhenger! enklere og billigere vedlikehold.. ikke drev og belg, ikke styresylyndre som krangler og ikke noen tette kjølere. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Jonce Svart 21.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 -morten- skrev 6 minutter siden: Jeg var ute etter en Askeladden Beetle, helt til jeg var ombord i en og fikk kjenne sur dieseleksos vibrering og bråk. Ved middels båtbruk tror jeg man blir mye mere fornøyd med en moderne påhenger! enklere og billigere vedlikehold.. ikke drev og belg, ikke styresylyndre som krangler og ikke noen tette kjølere. Akkurat den følelsen jeg fikk og. Det luktet diesel og den vibrerte som bare det. Pluss enorm diesel rakling Sitér dette innlegget Link to post
Foe Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Finnes diesler som ikke rakler og rister? Når den blir varm, blir den litt roligere. Selve motoren er god den. Gjelder 2.8 QSD(hvit) Egentlig en italiensk motorkonstruksjon brukt i Jeep for noen år siden. Motoren har ingen registerreim i gummi, men bruker tannhjul. Sparer litt i vedlikehold. Bortsett fra vannpumpa, lite feil med motoren. Lite diskutert motor i forum. Det betyr som regel lite problemer.... Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Jeg har hatt både skibsplast 655 og 660, Ville nok valgt en båt med påhengsmotor på 140 hk eller mer. Blir enklere vedlikehold og mye mindre støy om du vil kjøre i kosefart rundt 5 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.