Kallethekid
Pinkvin skrev 24 minutter siden:
Enig, men det er et par ting som "slår meg". Seilene er gamle og alle 5 fokkene har i praksis null verdi om en vil ha rulle, og alle vil vel ha rulle på en familiebåt egentlig. Kostnad for rulle og rullefokke/genua.... rundt 50 000,- til sammen, eller mer om en må sette jobben bort?
Og det viktigste, i mine øyne, båten er ikke driftsklar når det er feil propell montert. Det betyr at båten må opp og en må finne ut hvilken propell som passer... og med mindre man kjøper en fast treblads så er propell også ganske dyrt. Samlet kostnad med løft og propell, hvis man kan gjøre jobben selv, alt fra oppunder 10 000,- til .... 30 000,-? Og den kostnaden og alt det praktiske "styret" må kjøper ta før båten er klar for bruk. Det vil være "partykiller" for mange.
Så om det er en eneste ting jeg ville fått gjort før salg, få riktig propell på båten. En båt som er "ferieklar" er nok mye mer lettsolgt nå på våren enn en som er "nesten klar".
Jeg noterte ikke at det ikke var rullegenua på båten. Tror nok de aller fleste som kjøper båt i denne kategorien ønsker seg/krever rulle foran.
Enig at det må tas høyde for dette ved prising. Propellen kan vel leves med til høsten.