Jump to content

Edit History

Vik 27

Vik 27

dieselfan skrev On 18.6.2019 at 17.49:

Hei Vik 27 - se intern melding (IM)

 

Stempelfjærer er sårbare. Skal lite til å skade kantene. Å måtte tvinge de over slitekantene kan ødelegge de. 

Å få en våt fôring tett igjen uten å rengjøre pakningssporene er det dårlige odds på... 

 

Om du ikke kommer til med lastebilkran så bygg et taljetårn i båten, løft motoren, bygg benk på dørken, slipp motor helt/delvis på benken, presenning over det hele, hent verktøyet... Og skru ?

 

Gleder meg til å lese om at det gikk bra... ?. ☀️

Hei.

Takk for tips om taljetårn. Det fungerte utmerket. 

Klyvde motoren og byttet rådelager, stempelringer,  en sylinderforing og ett stempel. Oppdaget til min fortvilelse at det var irret i stykker kanalene ved eksoutgangen på toppen.. Fikk beskjed om at det er sjansespill å sveise den men at det kan fungere. Leter for øyeblikket etter ny topp, men det er lettere sagt enn gjort så vi får se hva det blir til ?

Vik 27

Vik 27

dieselfan skrev On 18.6.2019 at 17.49:

Hei Vik 27 - se intern melding (IM)

 

Stempelfjærer er sårbare. Skal lite til å skade kantene. Å måtte tvinge de over slitekantene kan ødelegge de. 

Å få en våt fôring tett igjen uten å rengjøre pakningssporene er det dårlige odds på... 

 

Om du ikke kommer til med lastebilkran så bygg et taljetårn i båten, løft motoren, bygg benk på dørken, slipp motor helt/delvis på benken, presenning over det hele, hent verktøyet... Og skru ?

 

Gleder meg til å lese om at det gikk bra... ?. ☀️

Hei.

Takk for tips om taljetårn. Det fungerte utmerket. 

Klyvde motoren og byttet rådelager, stempelringer,  en sylinderforing og ett stempel. Oppdaget til min fortvilelse at det var irret i stykker kanalene ved eksoutgangen. Fikk beskjed om at det er sjansespill å sveise den men at det kan fungere. Leter for øyeblikket etter ny topp, men det er lettere sagt enn gjort så vi får se hva det blir til ?



×
×
  • Create New...