
Vik 27
dieselfan skrev On 18.6.2019 at 17.49:Hei Vik 27 - se intern melding (IM)
Stempelfjærer er sårbare. Skal lite til å skade kantene. Å måtte tvinge de over slitekantene kan ødelegge de.
Å få en våt fôring tett igjen uten å rengjøre pakningssporene er det dårlige odds på...
Om du ikke kommer til med lastebilkran så bygg et taljetårn i båten, løft motoren, bygg benk på dørken, slipp motor helt/delvis på benken, presenning over det hele, hent verktøyet... Og skru ?
Gleder meg til å lese om at det gikk bra... ?. ☀️
Hei.
Takk for tips om taljetårn. Det fungerte utmerket.
Klyvde motoren og byttet rådelager, stempelringer, en sylinderforing og ett stempel. Oppdaget til min fortvilelse at det var irret i stykker kanalene ved eksoutgangen på toppen.. Fikk beskjed om at det er sjansespill å sveise den men at det kan fungere. Leter for øyeblikket etter ny topp, men det er lettere sagt enn gjort så vi får se hva det blir til ?