Carat2 Svart 21.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 Hei nå har jeg skiftet eksosbennet , det gamle var tett. Se bildet . Nå virker alt normalt takk for alle gode råd. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 21.Juni.2019 Del på Facebook Svart 21.Juni.2019 Se det! Var det pill rustent innvendig og kunne ikke rengjøres? Uansett bør det kanskje startes en tråd om hvorfor det blir slik. Rust, sot eller begge kombinert? Monteres det for store propellere? Presses motorene for hardt? Hulda har allerede nevnt lave turtall som en mulig kilde til soting/forkoksing. Sitér dette innlegget Link to post
Arne2 Svart 22.Juni.2019 Del på Facebook Svart 22.Juni.2019 (redigert) En litt annen variant er jo ogsaa aa legge opp til litt periodisk vedlikehold der man renser opp eksosbend og kjoelesystem med noen aars intervaller. Min motor hadde kjoert "vedlikeholdsfritt" I ca 10 aar. At den saa behoever litt vedlikehold etter 10 aar, det synes jeg ikke er en feil. Redigert 22.Juni.2019 av Arne2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 22.Juni.2019 Del på Facebook Svart 22.Juni.2019 On 6/21/2019 at 7:01 PM, småbåtentusiasten said: Presses motorene for hardt? Det er vel heller det motsatte, mye tomgangskjøring/lett drift og altfor lite hardkjør så de får brent ut soten. Dette blir sikkert dobbelt ille på motorer med vannkjølt eksos hvor temperaturen sjelden overstiger 40-50C. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.