Majali Startet 1.September.2005 Del på Facebook Startet 1.September.2005 Hei, er det noen som vet om hvor en kan finne bruktbåter i 50-70 fots størrelsen? Jeg tenker da på avdankede småferjer, charter og skyssbåter som er egnet til å bygges om til boligformål? har sett på de fleste vanlige som finn osv, fant noen der men jeg sitter med en følese av at det må være et annet sted hvor disse kansje blir omsatt? Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
GeirKS Svart 1.September.2005 Del på Facebook Svart 1.September.2005 (redigert) Djurgårdsvarvet Redigert 1.September.2005 av GeirKS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 1.September.2005 Del på Facebook Svart 1.September.2005 (redigert) Den største i Skandinavien vil jeg tro er Djurgårdsvarvet. Men det finnes også flere norske, f.eks Bratten Shipping og Skipsmegler Janson. Apolloduck er også en innholdsrik side, selv om den kan virke nokså rotet å søke i. Sander Doeve i Nederland har også litt av hvert, men i mange tilfeller har jeg inntrykk av at de formidler det som andre meglere har for salg. Den tyske siden Gebrauchtboote er også verdt å bruke litt tid på. Her skulle du ha nok for i kveld, men gi bare beskjed hvis du trenger flere . . . Lykke til som 'storskipsreder' Redigert 1.September.2005 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Wick Svart 2.September.2005 Del på Facebook Svart 2.September.2005 Hei Du kan prøve Hugo Hein Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.September.2005 Del på Facebook Svart 2.September.2005 Hej Majali ! Her er en til: http://www.eos.se Mest fiskebåtar Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Otis2 Svart 2.September.2005 Del på Facebook Svart 2.September.2005 (redigert) M G Schei Shipbrokers Storgaten 64 3060 Svelvik 33 77 36 90 http://www.nordvest-fjordservice.com/html/megling.html Redigert 2.September.2005 av Oytrans (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 2.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2005 Hei og takk for mange gode linker Det er masse fint og mye som er for dyrt.... For og spessifiserre litt på hva jeg leter etter, så har båten til Oytrans akkurat den formen jeg liker. masse boplass uten å bo i "kjelleren" Dette er vel en såkalt fjordbåt? Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Verrie Svart 2.September.2005 Del på Facebook Svart 2.September.2005 Det er masse fint og mye som er for dyrt.... For og spessifiserre litt på hva jeg leter etter, så har båten til Oytrans akkurat den formen jeg liker. masse boplass uten å bo i "kjelleren" Dette er vel en såkalt fjordbåt? Erik <{POST_SNAPBACK}> Fjordbåt skal du kalle den. Det har vært opptil flere for salg, da på Finn.no. Følg med så dukker det nok opp.... Der var forøvrig en for ikke så lenge siden (Porsgrunn???) var vel rundt 900 000, men sammenlignet med å investere i hus (forstår du vil bo i båt?) er dette billig. Jeg driver og vurderer en 59 foter nå i danmark. Den er bobåt, men ser ut som "båt...". Nydelig type, selvsagt trebåt.... Plattgatter.... IM`meg om du er interesert i tilfelle det ikke blir handel på meg. Det er nok en prisklasse som behager (ferdig inn til norge mellom 7 og 800 000, dog med absolutt alt det du trenger. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 2.September.2005 Del på Facebook Svart 2.September.2005 (redigert) Dette er vel en såkalt fjordbåt? Erik Nja, jeg ville nok være betenkt med å bruke betegnelsen "Fjordbåt" på denne. Når jeg hører "Fjordbåt" så tenker jeg automatisk på den serien som ble bygget for tyskerne under krigen til bruk som bl.a. patruljefartøyer. Det var velkjente Furuholmen som var konstruktøren - et oppdrag som han fikk meget kritikk for i ettertid. Her er f.eks Fjordbåten NAVITA som forøvrig har vært for salg en tid . . . Redigert 2.September.2005 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Otis2 Svart 5.September.2005 Del på Facebook Svart 5.September.2005 Øytrans er opprinnelig ambulansebåt (ex A/B Øyvakt), toppfart på 26 knop i 1978, gikk på Smøla. Kanskje betegnelsen skyssbåt er mer dekkende for de mindre passasjerbåtene, hovedsaklig fra vestlandet og oppover? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 5.September.2005 Del på Facebook Svart 5.September.2005 Kanskje betegnelsen skyssbåt er mer dekkende for de mindre passasjerbåtene, hovedsaklig fra vestlandet og oppover? <{POST_SNAPBACK}> Ja, helt enig. Skyssbåt er en gammel og god betegnelse som dekker dette bruksområdet på en romsligere måte enn det snevre begrepet "Fjordbåt". Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
hschrde Svart 5.September.2005 Del på Facebook Svart 5.September.2005 Skyssbåt høres riktig ut ja! Sitér dette innlegget Link to post
f.Cobra Svart 22.Mai.2011 Del på Facebook Svart 22.Mai.2011 (redigert) Hei Har en fjordbåt som jeg vurdere og selge. den er under resturering, skroget er ferdig oppbygd holder nå på med nytt overbygg. Er dette av inntresse?? Redigert 22.Mai.2011 av f.Cobra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 23.Mai.2011 Del på Facebook Svart 23.Mai.2011 Innlegget er snart seks år gammelt, så det kan vel hende vedkommende allerede har fått seg større båt....? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.