Jump to content

hvor finnes brukte stooore båter?

Majali

Recommended Posts

Hei, er det noen som vet om hvor en kan finne bruktbåter i 50-70 fots størrelsen?

Jeg tenker da på avdankede småferjer, charter og skyssbåter som er egnet til å bygges om til boligformål?

har sett på de fleste vanlige som finn osv, fant noen der men jeg sitter med en følese av at det må være et annet sted hvor disse kansje blir omsatt?

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Den største i Skandinavien vil jeg tro er Djurgårdsvarvet.

Men det finnes også flere norske, f.eks Bratten Shipping og Skipsmegler Janson.

Apolloduck er også en innholdsrik side, selv om den kan virke nokså rotet å søke i.

Sander Doeve i Nederland har også litt av hvert, men i mange tilfeller har jeg inntrykk av at de formidler det som andre meglere har for salg.

Den tyske siden Gebrauchtboote er også verdt å bruke litt tid på.

Her skulle du ha nok for i kveld, men gi bare beskjed hvis du trenger flere . . .

Lykke til som 'storskipsreder' :wink::wink:

Redigert av Poseidon (see edit history)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Hei og takk for mange gode linker :smiley:

Det er masse fint og mye som er for dyrt.... :cryin:

For og spessifiserre litt på hva jeg leter etter, så har båten til Oytrans akkurat den formen jeg liker. masse boplass uten å bo i "kjelleren" Dette er vel en såkalt fjordbåt?

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Det er masse fint og mye som er for dyrt.... :cryin:

For og spessifiserre litt på hva jeg leter etter, så har båten til Oytrans akkurat den formen jeg liker. masse boplass uten å bo i "kjelleren"  Dette er vel en såkalt fjordbåt?

Erik

<{POST_SNAPBACK}>

Fjordbåt skal du kalle den. Det har vært opptil flere for salg, da på Finn.no. Følg med så dukker det nok opp....

Der var forøvrig en for ikke så lenge siden (Porsgrunn???) var vel rundt 900 000, men sammenlignet med å investere i hus (forstår du vil bo i båt?) er dette billig.

Jeg driver og vurderer en 59 foter nå i danmark. Den er bobåt, men ser ut som "båt...". Nydelig type, selvsagt trebåt.... Plattgatter.... IM`meg om du er interesert i tilfelle det ikke blir handel på meg. Det er nok en prisklasse som behager (ferdig inn til norge mellom 7 og 800 000, dog med absolutt alt det du trenger.

Dette er vel en såkalt fjordbåt?

Erik

Nja, jeg ville nok være betenkt med å bruke betegnelsen "Fjordbåt" på denne. Når jeg hører "Fjordbåt" så tenker jeg automatisk på den serien som ble bygget for tyskerne under krigen til bruk som bl.a. patruljefartøyer. Det var velkjente Furuholmen som var konstruktøren - et oppdrag som han fikk meget kritikk for i ettertid.

Her er f.eks Fjordbåten NAVITA som forøvrig har vært for salg en tid . . .

Redigert av Poseidon (see edit history)

Med vennlig hilsen POSEIDON

• 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...