Jump to content

Edit History

tobixen

tobixen

59 minutes ago, Lars H. said:

Det er hærverk og grovt tyveri, og så innrømmer du det her hvor hele verden kan lese det? :nonod: Nei, nei, nei . . . 

Jeg antar at du leste feil her - jeg skrev da vitterlig "ulåst" målepunkt, det er ikke noe hærverk i å koble egen stikkontakt inn i et slikt stikk, heller ikke å forsyne seg med vann.  Kriminelt, kanskje, simpelt tyveri, kanskje, men jeg tror ikke du er helt belest på hvilke kriterier som ligger til grunn for at noe skal kalles "grovt tyveri".

Litt relatert, jeg er ofte dagsturist i gjestehavner.   Som dagsturist har jeg ofte de samme behovene som overnattingsgjester - jeg ønsker å kaste noe søppel, jeg ønsker å bruke landdoen (og kanskje ta meg en dusj), få vasket klær, fylle vanntanken og lade batteribanken.  Dette ønsker jeg å betale for - men jeg ønsker ikke å betale flere hundrelapper.  Dessverre tilhører det sjeldenhetene at man har mulighet både til å legge seg til for noen få timer på dagtid uten å betale full døgnavgift, mulighet til å benytte slike servicetilbud i havna, samt mulighet til å betale for oppholdet (det hender at kortvarige opphold er eksplisitt eller implisitt gratis, men at man ikke får tilgang til servicetilbud - det hender at man kan be om å få ligge gratis, det hender at det er dagsavgift og det hender at denne ikke gir tilgang til servicetilbud, unntaksvis finnes havnene som både har dagsavgift og servicetilbud).

Å benytte seg av uhemmet av servicetilbud uten å betale for det, det er noe kleint synes jeg, uansett om man har (fått) lov eller ikke - ja, det synes jeg faktisk.  Hvis jeg har valget mellom å betale en rimelig sum for strøm, vann og andre tjenester eller å ikke betale noe, foretrekker jeg det første.  Dersom valget ligger mellom å stjele vann og strøm eller å greie seg uten ... ja, da hender det at jeg velger det første.

tobixen

tobixen

34 minutes ago, Lars H. said:

Det er hærverk og grovt tyveri, og så innrømmer du det her hvor hele verden kan lese det? :nonod: Nei, nei, nei . . . 

Jeg antar at du leste feil her - jeg skrev da vitterlig "ulåst" målepunkt, det er ikke noe hærverk i å koble egen stikkontakt inn i et slikt stikk, heller ikke å forsyne seg med vann.  Kriminelt, kanskje, simpelt tyveri, kanskje, men jeg tror ikke du er helt belest på hvilke kriterier som ligger til grunn for at noe skal kalles "grovt tyveri".

Litt relatert, jeg er ofte dagsturist i gjestehavner.   Som dagsturist har jeg ofte de samme behovene som overnattingsgjester - jeg ønsker å kaste noe søppel, jeg ønsker å bruke landdoen (og kanskje ta meg en dusj), få vasket klær, fylle vanntanken og lade batteribanken.  Dette ønsker jeg å betale for - men jeg ønsker ikke å betale flere hundrelapper.  Dessverre tilhører det sjeldenhetene at man har mulighet både til å legge seg til for noen få timer på dagtid uten å betale full døgnavgift, mulighet til å benytte slike servicetilbud i havna, samt mulighet til å betale for oppholdet.  Av og til kan man spørre en havnevert og få lov til å ligge gratis i noen timer ... men å benytte seg av uhemmet av servicetilbud uten å betale for det, det er noe kleint synes jeg - ja, det synes jeg faktisk.  Hvis jeg har valget mellom å betale en rimelig sum for strøm, vann og andre tjenester eller å ikke betale noe, foretrekker jeg det første.  Dersom valget ligger mellom å stjele vann og strøm eller å greie seg uten ... ja, da hender det at jeg velger det første.

• Create New...