Jump to content

Edit History

Seilfølgelig

Seilfølgelig

Clarified

7 hours ago, tobixen said:

Både båttype og båtbruk avgjør jo litt. 

.......

Nå er jeg på tredje båten, den er vesentlig mye større, har radar, autopilot, kjøleskap, lensepumper, wifi-ruter, whatnot ... men det er når unga kommer ombord at strømmen virkelig går unna.  Av og til er det avtalt på forhånd at de fritt får bruke laptop ombord, uten en slik avtale vil de ikke bli med.

........

Jeg savner litt båtlivet slik det var i en mindre båt, men ...

..................

Hva er det egentlig du prøver å si?

At siden du en gang har hatt liten båt og små krav er det nå tilgitt om du tar deg til rette med strøm og vann?

Jeg har en gang hatt åpen seilbåt og feriert med telt. Årer hvis det ble vindstille.

Nå har jeg større båt og mer komfort. Men blir batteriladingen lav er det null strømbruk, og motorstart via starthjelp. Blir det lite vann igjen er det reservekanne og sjøvann som gjelder. Til jeg kommer til et sted der jeg kan betale for ferskvann (hvis det ikke er gratis) og strøm.

Seilfølgelig

Seilfølgelig

5 hours ago, tobixen said:

Både båttype og båtbruk avgjør jo litt. 

.......

Nå er jeg på tredje båten, den er vesentlig mye større, har radar, autopilot, kjøleskap, lensepumper, wifi-ruter, whatnot ... men det er når unga kommer ombord at strømmen virkelig går unna.  Av og til er det avtalt på forhånd at de fritt får bruke laptop ombord, uten en slik avtale vil de ikke bli med.

........

Jeg savner litt båtlivet slik det var i en mindre båt, men ...

..................

Hva er det egentlig du prøver å si?

At siden du en gang har hatt liten båt og små krav er det nå tilgitt om du tar deg til rette med strøm og vann?

Jeg har en gang hatt åpen seilbåt og feriert med telt. Årer hvis det ble vindstille. Nå har jeg større båt og mer komfort. Men tømmer jeg batteriene er det null strømbruk, og motorstart via starthjelp. Tømmer jeg vanntanken er det reservekanne og sjøvann som gjelder. Til jeg kommer til et sted der jeg kan betale for strøm og ferskvann (hvis det ikke er gratis.)

• Create New...