MØST Startet 19.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2019 (redigert) Det er som jeg forstår inne på forumet forskjellige FORD motorer. Jeg har kjøpt en sjark og i den skal det visstnok være en FORD 120 HK. På motoren er det preget inn 708 F 6015 BA FoMoCo. Ble fortalt at dette er en FordSabb, men jeg vet ikke. Det er en 6-syl og ikke turbo. Noen som kan gi meg mer relevant info om denne motoren? Er det feks. ZINK et eller annet sted på denne motoren? Kan motoren gå under en annen betegnelse? Finnes det event. håndbok på denne? Jeg er "blank" og jeg vet det er noen som vet ! :-) Redigert 19.Juni.2019 av NB 740 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 19.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 Hvis det er den på ca 6 liter, så kan den gå som 2700 serie 2720 serie. Enkle og gode motorere som går leeeenge med enkelt stell. Frydenbø motor som har kjøpt tidligere Sabb Motor, har noen manualer på nettsidene sine, under historikk tror jeg, kanskje du finner din der...... Hvis ikke er bla Lancing Marine i england kunnskapsrike på disse motorene.... Sitér dette innlegget Link to post
rekorden Svart 20.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2019 Vet ikke mer enn at FoMoCo står for Ford Motor Company. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 20.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2019 Motorene ser lik ut, om det er eim 2715,eller 2725. Den som er på bildet ser ut til å ha Lehman marinisering Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 20.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2019 Jeg hadde en Lehman 2725 i en 10-års tid. I min eie fra ca to til tre tusen timer. Lettstarta sommer som vinter uten noe gløding. Ingen motor-zinc. Litt jaging på tomgang kurertes lett ved å drenere dieselpumpa og fylle den med motorolje. Mener bestemt det var ei CAV-pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
MØST Svart 20.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2019 Takk for tilbakemeldinger! Det er utrolig hvor mye kunnskap og erfaring som finnes på dette forumet. Tipset om Frydenbø i Bergen tas til etterretning og jeg skal ta kontakt med de. Hvorvidt Lehman er involvert, skal jeg forsøke "grave" videre i. Jeg finner ingen andre merker/plater på motoren enn hva jeg har nevnt ovenfor og synes dette er underlig. Igjen, takk for kommentarer.. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 20.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2019 Ser de har fjernet mange manualer. https://www.frydenbo-industri.no/brukermanualer/fremdriftsmotor Regner med at du har Bosch/Sims Ht-pumpe bytt oljen på den vanlig motorolje som motoren er link. Skru ut nivåpluggen først for å se at det er rett nivå. se etter at det er smørolje og ikke bare diesel i det du tapper ut. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Ingar Svart 20.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2019 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.