Jump to content

jeg trenger tilbakemelding på FORD 120 HK

MØST

Recommended Posts

Det er som jeg forstår inne på forumet forskjellige FORD motorer. Jeg har kjøpt en sjark og i den skal det visstnok være en FORD 120 HK.

På motoren er det preget inn 708 F 6015 BA FoMoCo.  Ble fortalt at dette er en FordSabb, men jeg vet ikke. Det er en 6-syl og ikke turbo.

Noen som kan gi meg mer relevant info om denne motoren?

Er det feks. ZINK et eller annet sted på denne motoren? Kan motoren gå under en annen betegnelse? Finnes det event. håndbok på denne?

Jeg er "blank" og jeg vet det er noen som vet ! :-) 

VIKSUND 31 SJARK (2).jpg

Redigert av NB 740 (see edit history)

Hvis det er den på ca 6 liter, så kan den gå som 2700 serie 2720 serie. Enkle og gode motorere som går leeeenge med enkelt stell.

Frydenbø motor som  har kjøpt tidligere Sabb Motor, har noen manualer på nettsidene sine, under historikk tror jeg, kanskje du finner din der......

Hvis ikke er bla Lancing Marine i england kunnskapsrike på disse motorene....

Takk for tilbakemeldinger!  Det er utrolig hvor mye kunnskap  og erfaring som finnes på dette forumet.

Tipset om Frydenbø i Bergen tas til etterretning og jeg skal ta kontakt med de. Hvorvidt Lehman  er involvert, skal jeg forsøke "grave" videre i. Jeg finner ingen andre merker/plater på motoren enn hva jeg har nevnt ovenfor og synes dette er underlig. Igjen, takk for kommentarer..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...