Jump to content

Edit History

BOBO II

BOBO II

Da var jeg tilbake igjen etter en tur på sjøen for helgen. må bare si at det er bra engasement på dette forumet  Følgende skjedde ved skade for ca 3 år siden da var det SB motor som jeg måtte skifte klemflens da aksel hadde spunnet på flensen. Begge aksler er nye fra den gang og ny klemflens på SB side. Følgende gjorde jeg for å få kommet meg på sjøen i helgen da jeg har en plik ihht forsikringen og begrense skadene som har oppstått. jeg prøvde alt som var i min makt og styrke for å få løs akselen fra flensen noe som var helt umulig  akslingen må ha skjært seg i flensen. jeg tok sjansen på å bore et nytt hull i gjennom flensen og akselen med en gjennomgående bolt på M12 av umbrakotypen bolten ble jeg ble anbefalt hos TESS. Akslingen satt fast og det var ingen fare for at den skulle gå i mot aksel braketten. Fant ut at det var en grei reserveløsning før jeg får opp båten på førstkommende torsdag. da får vi se om propellen har fått noen skader, samt cutless lagerene.. Fikk Vollen Marina til å løfte båten for inspeksjon samt at det vil bli tatt en del bilder slik at takstmannen får noe til gjennomgang.... hvis han ikke har tid til å møte opp.De gutta har vist mye å gjøre om dagen. Vi prøver å få Sleipner til å sende ny aksler, klemflens og nye cutless lager slik at båten blir ferdig til ferien håper jeg. Hvis ikke så får reserveløsningen holde til etter ferien. Mange bilder vil komme etter torsdagen... og jeg som hadde tenkt å legge båten ut for salg denne uken.. godt at det var meg som fikk den i fleisen og ikke ny eier..

FF.

BOBO II

BOBO II

Da var jeg tilbake igjen etter en tur på sjøen for helgen. må bare si at det er bra engasement på dette forumet  Følgende skjedde ved skade for ca 3 år siden da var det SB motor som jeg måtte skifte klemflens da aksel hadde spunnet på flensen. Begge aksler er nye fra den gang og ny klemflens på SB side. Følgende gjorde jeg for å få kommet meg på sjøen i helgen da jeg har en plik ihht forsikringen og begrense skadene som har oppstått. jeg prøvde alt som var i min makt og styrke for å få løs akselen fra flensen noe som var helt umulig. jeg tok sjansen på å bore et nytt hull i gjennom flensen og akselen med en gjennomgående bolt på M12 av umbrakotypen bolten ble jeg ble anbefalt hos TESS. Akslingen satt fast og det var ingen fare for at den skulle gå i mot aksel braketten. Fant ut at det var en grei reserveløsning før jeg får opp båten på førstkommende torsdag. da får vi se om propellen har fått noen skader, samt cutless lagerene.. Fikk Vollen Marina til å løfte båten for inspeksjon samt at det vil bli tatt en del bilder slik at takstmannen får noe til gjennomgang, hvis han ikke har tid til å møte opp. Vi prøver å få Sleipner til å sende ny aksler, klemflens og nye cutless lager slik at båten blir ferdig til ferien håper jeg. Hvis ikke så får reserveløsningen holde til etter ferien.

FF.

• Create New...