BOBO II
Da var jeg på sjøen igjen og det holdt akkurat på tiden hos verkstede før de tok ferie. For at jeg skulle få båten på vannet igjen dro eier`n av verkstedet avgårde til til Sleipner torsdag morgen for å hente akslingene slik at båten kom på vannet til ferien. Super service fra Vollen Marineservice V/ Morten. Ingen andre hadde tid til å ta i båten på denne tiden, men der i gården har de en policy at vi tar i mot og står på for kundene som er i trøbbel.
Ny akslingene på vei inn igjen men skifte av gear olje er også preventivt med tanke på at gear kan ha fått seg en smell. Noen dråper med olje ert tatt vare for analyse i tilfelle det har fått en skade samt at silene på giret ble inspisert for eventuelle spor av spon.
Nye Tide pakkbokser montert. Det skal bli deilig å slippe alt vann drypp inn under kjøring samt justeringer på pakk boksen etter en lang tur. Som bilde viser så ser en at det er del svarte felter dette kommer fra teflon pakninger som gjorde at vanne ble svart.
SB aksling på vei inn med ny pakkboks.
BB aksel med ny klemflens
Her er kjølingen på plass med overgang til BB pakkboks i tilfelle kjølingen fra en av motorene skulle gå tett. Har ikke sett dette i praksis før og tror ikke Volvo kondomet har en slik reserveløsning i tilfelle svikt.
Fikk testet ut det nye systemet i går kveld ingen vibrasjoner ei heller noe lekkasje fra pakkboks Så da sier jeg meg fornøyd
Får håpe den nye rederen blir like fornøyd.
God sommer der ute til alle på forumet