bthovda Startet 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2019 Hei. Skulle sette ut båten her en dag. med båten på hengeren gikk jeg over å testet litt før jeg kjørte ned til slippen. Da jeg kjørte jeg tiltmotoren på påhengsmotoren(yamaha 30 deto), merker jeg at de kobbertrådene/ledningene mellom anodene på stammen, begynte å ryke. Etterhvert smeltet isoleringen og trådene var glødene! wtf? :) Tenker at det må være noe med "falsk jord". Har gått over alle "minus/jord" tilkoblingene i motoren og sjekket at det er kontakt. Noen ide hvor jeg skal fortsette med feilsøkingen? opplevd lignende? Motoren har nettopp vært på service, så den starter, men tør ikke prøve å starte det før jeg har funnet denne feilen. Alle ledninger inne i selve motoren ser ut til å være hele, heller ikke varmgang her. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Dette er nokk ikke falsk jord men heller en pluss strøm på ville veier. Du har full kortslutning sannsynlig i usikret krets.( start) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.