
pipe
Raymond Engmark skrev for 1 time siden:Jeg ville ikke gått for en båt med knallrødt skinninteriør, stygg glassfiberreperasjon og noe som ser ut som en hjemmesnekra trestige. Tiden har bare rett og slett gått i fra den.
Mye tyder på det...ja
Raymond Engmark skrev for 1 time siden:En innebords gammel motor er ikke noe stas akkurat. Ligge opp ned å skruve på gammel motor som du vet du aldri blir ferdig å reparere på, med belger som kan ryke og og drev som kan koste deg dyre penger. Kjøper du en gammel påhenger og tar litt høyde for det, så kan du bare oppgradere den etterhvert, og beholde båten.
Og delepriser på eBay er overkommelige på utenbords - og en del av de gamle OMC innenbords blir jo av mange verksteder omtalt som lodd eller anker. Og du er jo mye mere låst med en innebordsmotor.
For å ta det siste først.
OMC er ikke noe dårligere motorer enn Mercruser og Volvo Penta når det gjelder V6 og V8 motorer da de alle er bygd på de samme motorene.
Du nevnte 4,3l som skrekken men en ny longblock koster kr 30-35000.
Hvor mye oppgradert påhenger på 175-225 hk får du for den summen sa du ?
Hvis man skal beholde båten må det jo være bedre med en ny motor enn å kjøpe noe eldre vræl som erstatning for den gamle påhengeren som det ikke lønte seg å reparere.
Da er man snart der at man nok engang har en motor man ikke blir ferdig å reparere på.
Men ja hvis ikke penger betyr noe så er en moderne ny påhenger første valget .
Lite tyder på at de i noe særlig grad havner på eldre båter pga økonomi enten til eier eller at det er ulønsomt å koste på den gammle balja så mye penger.