Rs2-GTi
Fuglen skrev On 23.6.2019 at 7.24:
Ser mest ut som det klages mer på båter du ikke vil/kan ha, en prisene i seg selv.
Da følger du ikke med i timen, ikke min feil at andre tar avstikkere, slik at tråden sklir ut. Sitter forresten igjen med et inntrykk at mye av det som er overpriset, er "falmede storheter". 80-talls bensinslukere som kanskje gir en lett referanse til Miami Vice (om man myser litt) med slitte puter, morken kalesje og gjerne både feil på motor og dårlig vedlikeholdt også - også skal dem ha 50-100.000 for den. Kjøper man noe sånt, så bruker man fort ganske mye penger på å sette det i stand, og ikke minst tid. Da kan man jo heller bla opp 20-30.000 ekstra, og spare seg tiden, og i samme farten få en nyere båt.
Men kanskje handler det om at dem nekter å ta inn over seg verditapet på den typen båt. Du skal være 20 år og være full av testosteron for å gidde å ha en båt som koster deg 1000 kr i fuel å gå ut av havna med. Nå sier jeg ikke at gamle totaktere er billige i bruk, men den båten jeg har akkurat i øyeblikket er en Rana 15" på rundt 400 kg med en 60hk påhenger fra 89, bruker 20 liter timen på 25 knop marsj. En kompis hadde en 80-talls 2455 Bayliner med 5.0 V8 fra båten var ny, ved aktiv kjøring så lå den på 70 liter i timen. Eller over 1000 kr timen altså.