Jump to content

Edit History

pipe

pipe

Raymond Engmark skrev for 2 timer siden:

den båten jeg har akkurat i øyeblikket er en Rana 15" på rundt 400 kg med en 60hk påhenger fra 89, bruker 20 liter timen på 25 knop marsj.

Jeg har en 19 fot Sea Ray med 4,3l Mercruser som hytte båt.
Har eid den siden den var rimlig ny og den bruker 28 liter i timen på 2900 o/min noe som gir ca 27 knop.
Hele greia er å kjøre bare på første trinnet på forgasseren så er ikke bensinregningen noe å sutre over.
Har man ikke råd til det er en jolle og en mindre påhenger veien å gå.

For meg er båten helt perfekt til sitt bruk da jeg verdsetter en stor badeplattform og en høyt liggende solseng.
Ja det har vært tider der jeg har vurdert andre nyere båter men det finnes få kandidater som frister der ute med ovennevnte løsning.
Vil ikke ha noe særlig større båt pga båten blir dratt på land på eindomen om vinteren og at jeg har mere en nok vedlikehold på hoved båten.
Når det gjelder service gjør jeg det enkelt.
Årlig motoroljeskift med filter og service vært 5 år.
Drev oljen blir kontrollert for vann årlig men kjører Castrol long life olje så skift vært 5 år i sammen med belg skift fungerer fint for meg.
Sink på drev holder ca 3 år så det må passes på utenom.

 

Så hva kan jeg få for denne båten?
Svaret er for lite til at den blir solgt for den har 2 år gammel kalesje og motor med 10 t på telleren.
Måtte jeg selge vil jeg tro markedet ikke ville betalt mere enn 50 000-60 000 kr.
Omtrent det jeg har kostet på den de to siste årene.
På en annen side har jeg hatt ett veldig lite verditap i alle de årene båten har vært i mitt eie og at båten antagelig nå ikke faller noe særlig mere i pris med fungerende motor og drev
Ny motor får man som kjent ikke noe særlig igjen for når det gjelder inboard men som oftest gjør det at båten blir solgt fremfor de med original motor 

pipe

pipe

Raymond Engmark skrev for 2 timer siden:

den båten jeg har akkurat i øyeblikket er en Rana 15" på rundt 400 kg med en 60hk påhenger fra 89, bruker 20 liter timen på 25 knop marsj.

Jeg har en 19 fot Sea Ray med 4,3l Mercruser som hytte båt.
Har eid den siden den var rimlig ny og den bruker 28 liter i timen på 2900 o/min noe som gir ca 27 knop.
Hele greia er å kjøre bare på første trinnet på forgasseren så er ikke bensinregningen noe å sutre over.
Har man ikke råd til det er en jolle og en mindre påhenger veien å gå.

For meg er båten helt perfekt til sitt bruk da jeg verdsetter en stor badeplattform og en høyt liggende solseng.
Ja det har vært tider der jeg har vurdert andre nyere båter men det finnes få kandidater som frister der ute.
Vil ikke ha noe særlig større båt pga båten blir dratt på land på eindomen om vinteren og at jeg har mere en nok vedlikehold på hoved båten.
Når det gjelder service gjør jeg det enkelt.
Årlig motoroljeskift med filter og service vært 5 år.
Drev oljen blir kontrollert for vann årlig men kjører Castrol long life olje så skift vært 5 år i sammen med belg skift fungerer fint for meg.
Sink på drev holder ca 3 år så det må passes på utenom.

 

Så hva kan jeg få for denne båten?
Svaret er for lite til at den blir solgt for den har 2 år gammel kalesje og motor med 10 t på telleren.
Måtte jeg selge vil jeg tro markedet ikke ville betalt mere enn 50 000-60 000 kr.
Omtrent det jeg har kostet på den de to siste årene.
På en annen side har jeg hatt ett veldig lite verditap i alle de årene båten har vært i mitt eie og at båten antagelig nå ikke faller noe særlig mere i pris med fungerende motor og drev
Ny motor får man som kjent ikke noe særlig igjen for når det gjelder inboard men som oftest gjør det at båten blir solgt fremfor de med original motor 

pipe

pipe

Raymond Engmark skrev for 1 time siden:

den båten jeg har akkurat i øyeblikket er en Rana 15" på rundt 400 kg med en 60hk påhenger fra 89, bruker 20 liter timen på 25 knop marsj.

Jeg har en 19 fot Sea Ray med 4,3l Mercruser som hytte båt.
Har eid den siden den var rimlig ny og den bruker 28 liter i timen på 2900 o/min noe som gir ca 27 knop.
Hele greia er å kjøre bare på første trinnet på forgasseren så er ikke bensinregningen noe å sutre over.
Har man ikke råd til det er en jolle og en mindre påhenger veien å gå.

For meg er båten helt perfekt til sitt bruk da jeg verdsetter en stor badeplattform og en høyt liggende solseng.
Ja det har vært tider der jeg har vurdert andre nyere båter men det finnes få kandidater som frister der ute.
Vil ikke ha noe særlig større båt pga båten blir dratt på land på eindomen om vinteren og at jeg har mere en nok vedlikehold på hoved båten.
Når det gjelder service gjør jeg det enkelt.
Årlig motoroljeskift med filter og service vært 5 år.
Drev oljen blir kontrollert for vann årlig men kjører Castrol long life olje så skift vært 5 år i sammen med belg skift fungerer fint for meg.
Sink på drev holder ca 3 år så det må passes på utenom.

 

Så hva kan jeg få for denne båten?
Svaret er for lite til at den blir solgt for den har 2 år gammel kalesje og motor med 10 t på telleren.
Måtte jeg selge vil jeg tro markedet ikke ville betalt mere enn 50 000-60 000 kr.
Omtrent det jeg har kostet på den de to siste årene.
På en annen side har jeg hatt ett veldig lite verditap i alle de årene båten har vært i mitt eie og at båten antagelig nå ikke faller noe særlig mere i pris med fungerende motor og drev
Ny motor får man som kjent ikke noe særlig igjen for når det gjelder inboard men som oftast gjør det at båten blir solgt fremfor de med orginal motor 

pipe

pipe

Raymond Engmark skrev for 1 time siden:

den båten jeg har akkurat i øyeblikket er en Rana 15" på rundt 400 kg med en 60hk påhenger fra 89, bruker 20 liter timen på 25 knop marsj.

Jeg har en 19 fot Sea Ray med 4,3l Mercruser som hytte båt.
Har eid den siden den var rimlig ny og den bruker 28 liter i timen på 2900 o/min noe som gir ca 27 knop.
Hele greia er å kjøre bare på første trinnet på forgasseren så er ikke bensinregningen noe å sutre over.
Har man ikke råd til det er en jolle og en mindre påhenger veien å gå.

For meg er båten helt perfekt til sitt bruk da jeg verdsetter en stor badeplattform og en høyt liggende solseng.
Ja det har vært tider der jeg har vurdert andre nyere båter men det finnes få kandidater som frister der ute.
Vil ikke ha noe særlig større båt pga båten blir dratt på land på eindomen om vinteren og at jeg har mere en nok vedlikehold på hoved båten.
Når det gjelder service gjør jeg det enkelt.
Årlig motoroljeskift med filter og service vært 5 år.
Drev oljen blir kontrollert for vann årlig men kjører Castrol long life olje så skift vært 5 år i sammen med belg skift fungerer fint for meg.
Sink på drev holder ca 3 år så det må passes på utenom.

 

Så hva kan jeg få for denne båten?
Svaret er for lite til at den blir solgt for den har 2 år gammel kalesje og motor med 10 t på telleren.
Måtte jeg selge vil jeg tro markedet ikke ville betalt mere enn 50 000-60 000 kr.
Omtrent det jeg har kostet på den de to siste årene.
På en annen side har jeg hatt ett veldig lite verditap i alle de årene båten har vært i mitt eie og at båten antagelig nå ikke faller noe særlig mere i pris med fungerende motor og drev

pipe

pipe

Raymond Engmark skrev 59 minutter siden:

den båten jeg har akkurat i øyeblikket er en Rana 15" på rundt 400 kg med en 60hk påhenger fra 89, bruker 20 liter timen på 25 knop marsj.

Jeg har en 19 fot Sea Ray med 4,3l Mercruser som hytte båt.
Har eid den siden den var rimlig ny og den bruker 28 liter i timen på 2900 o/min noe som gir ca 27 knop.
Hele greia er å kjøre bare på første trinnet på forgasseren så er ikke bensinregningen noe å sutre over.
Har man ikke råd til det er en jolle og en mindre påhenger veien å gå.

For meg er båten helt perfekt til sitt bruk da jeg verdsetter en stor badeplattform og en høyt liggende solseng.
Ja det har vært tider der jeg har vurdert andre nyere båter men det finnes få kandidater som frister der ute.
Vil ikke ha noe særlig større båt pga båten blir dratt på land på eindomen om vinteren og at jeg har mere en nok vedlikehold på hoved båten.
Når det gjelder service gjør jeg det enkelt.
Årlig motoroljeskift med filter og service vært 5 år.
Drev oljen blir kontrollert for vann årlig men kjører Castrol long life olje så sikft vært 5 år i sammen med belg skift fungerer fint for meg.

×
×
  • Create New...