Jump to content

Edit History

Ida Marie III

Ida Marie III

oystein_k skrev for 10 timer siden:

Er det HR fra Enderlein perioden du sikter på? For 1,5 og i bo størrelse blir det vel 42E eller 49E

Har selv hatt en svakhet for disse helt til jeg fikk kjøpt en. Det knakk båtgleden min helt. Trivelige båter, men har mange svakheter som er svært dyre å fikse. Alt er reparerbart og dyktige fagfolk finnes, men det koster. Teakdekkene er katastrofeområder. Må byttes om det ikke er gjort. Det er garantert fukt i laminatet så prosessen blir alltid dyrere en man først tror. Elektriske anlegg er elendige originalt. Innplastede tanker, forferdelig ide. Det fine interiøret er kjempelett å ripe og man kjenner man må være varsom. Pyttesmå glugger til vinduer som gjør at det kjennes som at du bor i en ubåt. Rekkestøttene kan du ikke ta i for da knekker festene og den fine teaklisten sprekker. Koster en ca. 8000kr pr del. På 31 foteren er det 12 deler. Klart man kan gjøre en refit å få en båt som er som ny. Det er billigere enn en ny HR, men så mye dyrere enn alt annet. Hvorfor skulle fritidsbåtindustrien være den eneste industrien hvor ting ikke ble bedre. Nye båter er bedre enn gamle. 

 

 

Erfaringen din er det ingen som kan bestride...

Og siste setningen er like logisk, som den er sann...er ufattelig med overtro blant enkelte...

Har hørt folk som faktisk tror på at det kommer folk flybåren om en Rolls Roycen måtte havarere....

Sannheten er at en hvilken som helst masseprodusert  "jappse" bil, holder en langt bedre kvalitet, en overnevnte bilmerke...slik er det nok med moderne båtproduksjon også...

Ida Marie III

Ida Marie III

oystein_k skrev for 9 timer siden:

Er det HR fra Enderlein perioden du sikter på? For 1,5 og i bo størrelse blir det vel 42E eller 49E

Har selv hatt en svakhet for disse helt til jeg fikk kjøpt en. Det knakk båtgleden min helt. Trivelige båter, men har mange svakheter som er svært dyre å fikse. Alt er reparerbart og dyktige fagfolk finnes, men det koster. Teakdekkene er katastrofeområder. Må byttes om det ikke er gjort. Det er garantert fukt i laminatet så prosessen blir alltid dyrere en man først tror. Elektriske anlegg er elendige originalt. Innplastede tanker, forferdelig ide. Det fine interiøret er kjempelett å ripe og man kjenner man må være varsom. Pyttesmå glugger til vinduer som gjør at det kjennes som at du bor i en ubåt. Rekkestøttene kan du ikke ta i for da knekker festene og den fine teaklisten sprekker. Koster en ca. 8000kr pr del. På 31 foteren er det 12 deler. Klart man kan gjøre en refit å få en båt som er som ny. Det er billigere enn en ny HR, men så mye dyrere enn alt annet. Hvorfor skulle fritidsbåtindustrien være den eneste industrien hvor ting ikke ble bedre. Nye båter er bedre enn gamle. 

Erfaringen din er det ingen som kan bestride...

Og siste setningen er like logisk, som den er sann...er ufattelig med overtro blant enkelte...

Har hørt folk som faktisk tror på at det kommer folk flybåren om Rolls Roycen din måtte havarere....

Sannheten er at en hvilken som helst masseprodusert  "jappse" bil, holder en langt bedre kvalitet, en overnevnte bilmerke...slik er det nok med moderne båtproduksjon også...



×
×
  • Create New...