Jump to content

Edit History

Boyle

Boyle

Nå har jeg lest alle poster på svar fra trådstarter.

Litt klokere har jeg blitt og det ikke uten litt latter og smil :)

Virker som om det er mange med meninger, og det til dels sterke.

Personlig opplever jeg at starten på tråden var mer håndterlig, da svarene rettet seg mer mot hva trådstarter spurte om.

Etter hvert syns jeg informasjonen dreide seg mer om gammel eller ny båt (teknologi og kvalitet).

Kanskje det er som noen svarer, at trådstarter har kjøpt seg båt? Hmm, vet ingenting om det.

Men, det jeg bet meg merke i, var at det kom svar fra flere som har bodd i båt selv, og det over lenger tid.
I tillegg nevnte noen om langdistanse seiling og hva de opplevde som svakheter/styrker; Hva som som oftest går galt, og
hva de savnet/satte mest pris på.

Kanskje dette er informasjon som er mer relevant for trådstarter, enn om båten kommer fra Orust eller Bavaria... eller Frankriket?

Som en oppsummering, velger jeg å si meg enig i en av kommentatorene, som sa det så enkelt; finn deg en båt, bo i den, og gjør dine erfaringer. Med det, mener jeg at han/hun selvfølgelig har lyttet til visdommen som er delt i denne tråden :)

Selv digger jeg både HR og Najad, men seiler Maxi fra 80 tallet. Blir mindre deprimert av kjelleren til Pelle Petterson ;)

Tusen takk for alle erfaringer dere deler. Sette stor pris på erfaringer, synsinger, følelser og meninger, enten de er personlinge, statistikk eller kjølig vitenskap!

Boyle

Boyle

Nå har jeg lest alle poster på svar fra trådstarter.

Litt klokere har jeg blitt og det ikke uten litt latter og smil :)

Virker som om det er mange med meninger, og det til dels sterke.

Personlig opplever jeg at starten på tråden var mer håndterlig, da svarene rettet seg mer mot hva trådstarter spurte om.

Etter hvert syns jeg informasjonen dreide seg mer om gammel eller ny båt (teknologi og kvalitet).

Kanskje det er som noen varer, at trådstarter har kjøpt seg båt? Hmm, vet ingenting om det.

Men, det jeg bet meg merke i, var at det kom svar fra flere som har bodd i båt selv, og det over lenger tid.
I tillegg nevnte noen om langdistanse seiling og hva de opplevde som svakheter/styrker; Hva som som oftest går galt, og
hva de savnet/satte mest pris på.

Kanskje dette er informasjon som er mer relevant for trådstarter, enn om båten kommer fra Orust eller Bavaria... eller Frankriket.

Som en oppsummering, velger jeg å si meg enig i en av kommentatorene, som sa det så enkelt; finn deg en båt, bo i den, og gjør dine erfaringer.

Med det, mener jeg at han/hun selvfølgelig har lyttet til visdommen som er delt i denne tråden :)

Selv digger jeg både HR og Najad, men seiler Maxi fra 80 tallet. Blir mindre deprimert av kjelleren til Pelle Petterson ;)

Tusen takk for alle erfaringer dere deler. Sette stor pris på erfaringer, synsinger, følelser og meninger, enten de er personlinge, statistikk eller kjølig vitenskap!

• Create New...