Jump to content

Edit History

Sun Flyer

Sun Flyer

Framtia skrev 1 time siden:

skaden kan jeg ikke si noe om. Men Elan kombinerer bo og seilegenskaper på en veldig god måte. Det å ha en båt som seiler godt vil du nye godt av på mange måter. Er alt for mange som kjører motor på tur da hastigheten ellers blir for lav. 

Forsåvidt enig. Men de fleste båter seiler ok hvis de blir seilt skikkelig. Mitt inntrykk er at mange forventer at man skal kunne seile bra kun ved å rulle ut fokka i stedet for å seile på ordentlig. Da er det ikke rart man ofte ender med motor. Hvis man har en "treg" båt vil man likevel seile raskere enn de aller fleste om man bruker så mye seil man kan, inkludert noe av nylon når vinden er 90 grader eller aktenom.

Sun Flyer

Sun Flyer

Framtia skrev 57 minutter siden:

skaden kan jeg ikke si noe om. Men Elan kombinerer bo og seilegenskaper på en veldig god måte. Det å ha en båt som seiler godt vil du nye godt av på mange måter. Er alt for mange som kjører motor på tur da hastigheten ellers blir for lav. 

Forsåvidt enig. Men de fleste båter seiler ok hvis de blir seilt skikkelig. Mitt inntrykk er at mange forventer at man skal kunne seile bra kun ved å rulle ut fokka i stedet for å seile på ordentlig. Da skal det blåse bra for de fleste om det skal flytte seg. Hvis man har en "treg" båt vil man likevel seile raskere enn de aller fleste om man bruker så mye seil man kan, inkludert noe av nylon når vinden er 90 grader eller aktenom.

• Create New...