maw Startet 23.Juni.2019 Del på Facebook Startet 23.Juni.2019 (redigert) Finnes det noe å smøre påsolbleika teak for å få noe av fargen tilbake? Redigert 23.Juni.2019 av maw (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 23.Juni.2019 Del på Facebook Svart 23.Juni.2019 Prøv med Owatrol Polytrol, det har gjort underverker med solblekede plastdetaljer for min del. Sitér dette innlegget Link to post
maw Svart 10.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Hakkannen skrev On 23.6.2019 at 15.14: Prøv med Owatrol Polytrol, det har gjort underverker med solblekede plastdetaljer for min del. Takk for tipset. Polytrol fungerte veldig bra ? Sitér dette innlegget Link to post
BjornK Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Hei ! Har du noen bilder av resultatet ? Jeg vurderer å gjøre det samme med min båt? BjornK Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 maw skrev 12 minutter siden: Polytrol fungerte veldig bra ? Så bra Ja, bilder av resultatet er aldri feil Sitér dette innlegget Link to post
maw Svart 10.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Det er for mørkt nå, men tok ett tidligere i dag... Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Der snakker vi forskjell Kjekt å se at det virker! Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Jeg har gjort det samme på min i dag. Skal bli spennende å se hvor lenge det holder..... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 11.Juli.2019 Del på Facebook Svart 11.Juli.2019 Riktignok brukt på bil, men sikkert noen tips å få i denne videoen også for bruk på båt: Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
BjornK Svart 11.Juli.2019 Del på Facebook Svart 11.Juli.2019 Takk skal du ha, @maw ! Dette skal kjøpes inn og testes ! BjornK Sitér dette innlegget Link to post
Eple209 Svart 18.April.2022 Del på Facebook Svart 18.April.2022 (redigert) Jeg tok feil boks i dag, tok Owatrol Polytrol på ekte teak 😅 spent på hvordan det blir. Redigert 18.April.2022 av scanger09 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fredde1972 Svart 12.September.2022 Del på Facebook Svart 12.September.2022 Hei, kan noen svare på hvor lenge Polytrol varer på fake teak? @maw Sitér dette innlegget Link to post
Nordkapp16.5 Svart 12.September.2022 Del på Facebook Svart 12.September.2022 (redigert) min erfaring er at det ser "nybehandlet" ut i noen uker, så begynner effekten sakte å avta. Men det er sakte altså. På bilen min ser det fortsatt ganske bra ut (bedre enn før jeg behandlet) 4-5 år senere, men det er kanskje på tide med en ny runde. På båten som ligger ute hele sommeren regner jeg med at jeg må gjøre det kanskje annenhvert år eller hvert tredje. Båten har rød falmet gelcoat på øvre del, og jeg har smurt inn store deler av båten med meget pent resultat. Jeg har lest at ved gjentatte behandlinger vil det etterhvert bygge seg opp et lag av dette stoffet og blir skjoldete, så det bør sees på som en måte å forlenge levetiden, men ikke til det uendelige. Du har et visst antall påføringer å gå på. Gjør du dette hver sesong er det færre sesonger igjen før alt må skiftes. Redigert 12.September.2022 av AMelbye (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fredde1972 Svart 12.September.2022 Del på Facebook Svart 12.September.2022 Ok, takk for tilbakemelding :) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Plast Svart 13.September.2022 Del på Facebook Svart 13.September.2022 Jeg har samme på min Nordkapp, og har prøvd Polytrol på én side bak. Påførte i mai i fjor, og det var 'grei' forskjell til omtrent midten av juli, da var det ikke så stor forskjell. I år kan jeg ikke se forskjell, men skal ta hele dørken før jeg setter den bort, så får vi se til våren. (Står i telt med pustende trekk over.) Sitér dette innlegget Link to post
Nordkapp16.5 Svart 13.September.2022 Del på Facebook Svart 13.September.2022 @Kaptein Plast Det har nok mye å si hvor mye båten blir eksponert for sol. Jeg endte med å ta inn båten kanskje 1mnd etter behandling i år pga tekniske problemer og den er fortsatt rød (ikke rosa), men jeg skal innrømme at jeg ikke har prøvd dette ut godt nok ennå i forhold til varighet ute i sol og vær og vind. Bilen der plast og gummi-detaler ble behandlet for 4-5 år siden står stort sett i garasje når den ikke er i bruk. Der har det holdt godt. Sitér dette innlegget Link to post
N-D-780 Svart 13.September.2022 Del på Facebook Svart 13.September.2022 Vaselinspray fungerer også. Man må påføre det en gang eller fler ila sesongen, avhengig av vær og vind. https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/beskyttende-tetningsmidler/vaselinspray-2000044246 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.