Jump to content

Edit History

pipe

pipe

Jens_P skrev 49 minutter siden:

Spørsmålet er hvor mye alkohol det er ombord ved grensepassering. Tollen blåser i hvor det er kjøpt og om det er betalt avgift for det.

Tviler ikke på staten sin appetitt på avgifter men å betale særavgift og moms to ganger for samme vare høres ikke riktig ut.
Isåfall må det finnes en unntaksbestemmelse for alkohol og tobakk .
Den har ikke jeg sett noe sted men mulig noen har en link?
Min lovforståelse tilsier at mengden alkohol man krysser grensen inn til Norge med må være innenfor det man som privatperson har lov til å ta med seg mot å betale avgifter.
Det som er medbrakt av polvarer er det allerede betalt avgifter for så disse skal ikke betales en gang til.

pipe

pipe

Jens_P skrev 29 minutter siden:

Spørsmålet er hvor mye alkohol det er ombord ved grensepassering. Tollen blåser i hvor det er kjøpt og om det er betalt avgift for det.

Tviler ikke på staten sin appetitt på avgifter men å betale særavgift og moms to ganger for samme vare høres ikke riktig ut.
Isåfall må det finnes en unntaksbestemmelse for alkohol og tobakk .
Den har ikke jeg sett noe sted men mulig noen har en link?

pipe

pipe

Jens_P skrev 16 minutter siden:

Tviler ikke på staten sin appetitt på avgifter men å betale avgift to ganger for samme vare skulle jeg ha likt å se lovhjemmelen for. 

• Create New...