Jump to content

Edit History

pipe

pipe

Pinkvin skrev 55 minutter siden:

Takk for tipsene. Var for godt til å være sant da ja ;-) Men 7,- pr pils ekstra er levelig hvis det er god pils. Betaler jo grovt for det her hjemme så en er jo vant med å gjøre opp for seg... så det holder i grunnen. 

Jeg også synes 7,- pr pils ikke er avskrekkende mye når øl er veldig billig i feks Tyskland og delevis Dannmark.
Brennvin er det verre med da ønsker staten seg 230 pr helflaske eller 325 pr liter.
Da er man på polpriser + hvis ikke børsten er rasende billig ett sted på kloden.

Faktisk så synes jeg det var så billig at jeg undersøkte på tollvesenet sin side hva det koster å importere øl i fra sofan hjemme.
Fikk opp dette priseksemplet på hva en kasse øl kan komme på.:headbang:

Øl, éi kasse (24 stk, 0,33 liter, 4,7 %)

Innkjøpspris: kr 120,00
Frakt: kr 300,00
Særavgifter:  
- avgift på alkohol, kr 22,40 pr. liter kr 177,41
- miljøavgift på drikkevareemballasje (metall), 
kr 5,88 pr. emballasjeeining
kr 141,12
- grunnavgift på eingongsemballasje,
kr 1,21 pr. emballasjeeining
kr 29,04
Toll kr 1,28 pr. liter kr 10,14
Meirverdiavgift 25 % kr 194,43
Totalt å betale: kr 972,13

pipe

pipe

Pinkvin skrev 49 minutter siden:

Takk for tipsene. Var for godt til å være sant da ja ;-) Men 7,- pr pils ekstra er levelig hvis det er god pils. Betaler jo grovt for det her hjemme så en er jo vant med å gjøre opp for seg... så det holder i grunnen. 

Jeg også synes 7,- pr pils ikke er avskrekkende mye når øl er veldig billig i feks Tyskland og delevis Dannmark.
Brennvin er det verre med da ønsker staten seg 230 pr helflaske eller 325 pr liter.
Da er man på polpriser + hvis ikke børsten er rasende billig ett sted på kloden.

Faktisk så synes jeg det var så billig at jeg undersøkte på tollvesenet sin side hva det koster å importere øl i fra sofan hjemme.
Fikk opp dette priseksemplet på hva en kasse øl kommer på. 

Øl, éi kasse (24 stk, 0,33 liter, 4,7 %)

Innkjøpspris: kr 120,00
Frakt: kr 300,00
Særavgifter:  
- avgift på alkohol, kr 22,40 pr. liter kr 177,41
- miljøavgift på drikkevareemballasje (metall), 
kr 5,88 pr. emballasjeeining
kr 141,12
- grunnavgift på eingongsemballasje,
kr 1,21 pr. emballasjeeining
kr 29,04
Toll kr 1,28 pr. liter kr 10,14
Meirverdiavgift 25 % kr 194,43
Totalt å betale: kr 972,13

pipe

pipe

Pinkvin skrev 35 minutter siden:

Da er man på polpriser + hvis ikke børsten er rasende billig ett sted på kloden

pipe

pipe

Pinkvin skrev 23 minutter siden:

Jeg også synes 7,- pr pils ikke er avskrekkende mye når øl er veldig billig i feks i Tyskland og delevis i Dannmark.
Da er man på polpriser + hvis ikke børsten er rasende billig ett sted på kloden

• Create New...