Jump to content

Edit History

Arne2

Arne2

Ikke nødvendigvis.

 

Et av de prinsipper som framgår av tollforskriften er at maktmidler og framgangsmåte forøvrig skal tilpasses til situasjonen. 

 

Kystvakten i Norge har jo ellers sin myndighet og mulighet til å borde og ta arrest ut i fra andre rettskilder enn tollvesenet. Se paragraf 25 i lov om kystvakten og videre utover:

 

https://lovdata.no/lov/1997-06-13-42/§25

 

Det framgår ellers ikke av denne loven av Forvaltningslovens bestemmelser gjelder for Kystvakten. 

 

Det å bli bordet av Kystvakten og det å bli bordet av Tolletaten blir sånn sett ikke helt det samme. 

Arne2

Arne2

Ikke nødvendigvis.

 

Et av de prinsipper som framgår av tollforskriften er at maktmidler og framgangsmåte forøvrig skal tilpasses til situasjonen. 

 

Kystvakten i Norge har jo ellers sin myndighet og mulighet til å borde og ta arrest ut i fra andre rettskilder enn tollvesenet. Se paragraf 25 i lov om kystvakten og videre utover:

 

https://lovdata.no/lov/1997-06-13-42/§25

 

Det framgår ellers ikke av denne loven av Forvaltningslovens bestemmelser gjelder for Kystvakten. 

 

Det å bli bordet av Kystvakten og det å bli bordet av Tolletaten blir sånn sett ikke helt det samme. 

Arne2

Arne2

Ikke nødvendigvis.

 

Et av de prinsipper som framgår av tollforskriften er at maktmidler og framgangsmåte forøvrig skal tilpasses til situasjonen. 

 

Kystvakten i Norge har jo ellers sin myndighet og mulighet til å borde og ta arrest ut i fra andre rettskilder enn tollvesenet. Se paragraf 25 i lov om kystvakten og videre utover:

 

https://lovdata.no/lov/1997-06-13-42/§25

 

Det framgår ellers ikke av denne loven av Forvaltningslovens bestemmelser gjelder for Kystvakten.

 

Det å bli bordet av Kystvakten og det å bli bordet av Tolletaten blir sånn sett ikke helt det samme. 

Arne2

Arne2

Ikke nødvendigvis.

 

Et av de prinsipper som framgår av tollforskriften er at maktmidler og framgangsmåte forøvrig skal tilpasses til situasjonen. 



×
×
  • Create New...