Jump to content

Yamaha 30hk autolube, bruke olje fra Biltema?

Burger Planet

Recommended Posts

Sikkert et av de dummeste spørsmålene som har blitt stilt her inne. Men kjøpte en motor i fjor sommer, men båten har vært i ustand så har ikke fått prøvd motoren ordentlig enda.

Lurte egentlig på hvordan olje jeg burde bruke, Har hørt at jeg fint kan bruke noe fra biltema, men så er det mange som sier at jeg ikke burde det. Så om noen hadde en konkret olje som fungerer bra, så hadde jeg satt stor pris på det. Tusen takk :)

samme hva slags olje bare den er beregnet for 2t påhenger og er merket med TC-W3.  Du får sjekke hva som er greit tilgjengelig i dine trakter 
Jeg har brukt biltema uten problemer

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Slettes ikkeno dumt spørsmål.

Vil heller si det motsatte- det er viktig å bruke riktig olje. 

Selv bruker jeg Biltema 36-992 5liter 80kr/liter. Den er TCW3 godkjent. 

Selv har jeg ikke møtt en eneste person som har demontert en påhenger og satt den sammen igjen som har sagt at Biltema oljen er dårlig. 

Derimot har jeg møtt mange som mener at Biltemas olje er "drit" men de har ikke sett en motor innvendig og de har en tendens til å bruke ordet "drit" ca i hver femte setning... 

• 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...