Burger Planet Startet 24.Juni.2019 Del på Facebook Startet 24.Juni.2019 Sikkert et av de dummeste spørsmålene som har blitt stilt her inne. Men kjøpte en motor i fjor sommer, men båten har vært i ustand så har ikke fått prøvd motoren ordentlig enda. Lurte egentlig på hvordan olje jeg burde bruke, Har hørt at jeg fint kan bruke noe fra biltema, men så er det mange som sier at jeg ikke burde det. Så om noen hadde en konkret olje som fungerer bra, så hadde jeg satt stor pris på det. Tusen takk :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 samme hva slags olje bare den er beregnet for 2t påhenger og er merket med TC-W3. Du får sjekke hva som er greit tilgjengelig i dine trakter Jeg har brukt biltema uten problemer Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
dieselfan Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Slettes ikkeno dumt spørsmål. Vil heller si det motsatte- det er viktig å bruke riktig olje. Selv bruker jeg Biltema 36-992 5liter 80kr/liter. Den er TCW3 godkjent. Selv har jeg ikke møtt en eneste person som har demontert en påhenger og satt den sammen igjen som har sagt at Biltema oljen er dårlig. Derimot har jeg møtt mange som mener at Biltemas olje er "drit" men de har ikke sett en motor innvendig og de har en tendens til å bruke ordet "drit" ca i hver femte setning... Sitér dette innlegget Link to post
Burger Planet Svart 24.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Setter stor pris på gode svar! :) Snakker vi denne da? https://www.biltema.no/batutstyr/batmotor/motorpleie/motorolje/utenbordsolje-2000022989 Eller har dere link til en jeg burde kjøpe? Igjen tusen takk for god respons :) Sitér dette innlegget Link to post
KaiH89 Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 (redigert) Bruk i vei :) Den jeg bruker på min 55hk. Redigert 24.Juni.2019 av KaiH89 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Burger Planet Svart 24.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Den er god! tusen takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Jeg har brukt oljen fra biltema på min Mercury 135hk dei siste 5-6 årene pg motoren går like godt enda. Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Jeg har brukt biltema oljen på min johnson 70 i flere på. Funker greit. Gikk over til en variant fra Maritim i fjor. Koster vel en 50-lapp mer for en 5L kanne. Motoren går merkbart penere og vibrerer mindre. Sitér dette innlegget Link to post
Dreggen76 Svart 18.September.2019 Del på Facebook Svart 18.September.2019 (redigert) Du har vel ikke tilfeldigvis en link til oljen du har byttet til? Redigert 18.September.2019 av Dreggen76 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 19.September.2019 Del på Facebook Svart 19.September.2019 Var vel denne: https://www.maritim.no/valvoline-super-outboard-2t-4ltr (men biltema funket greit det også, altså) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 19.September.2019 Del på Facebook Svart 19.September.2019 snekkerbod skrev On 24.6.2019 at 21.54: Motoren går merkbart penere og vibrerer mindre. Enten så mener du at "motoren går merkbart penere og vibrerer mindre" med Maritim olje enn Biltema... eller så mener du det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.