Jump to content

Edit History

Arne2

Arne2

Ja, har lagt merke til at det både gynger og spruter litt. Hadde tenkt meg at en litt tyngre båt kanskje hadde vært litt mer stabil .. Men har jo ikke prøvd det.

Har gjort meg den tanke at det ikke er bare antall føtter som teller, men at båtens "volum" og "tonnasje" kanskje er minst like viktig ?? Har lagt merke til at moderne seilbåter er utrolig mye "større" selv om lengden fortsatt er 32-34 fot, og at dette kanskje gir en forbedret grad av sjødyktighet ?? 

Bør man ellers holde seg til plast eller er det andre materialer som bør vurderes?

Arne2

Arne2

Ja, har lagt merke til at det både gynger og spruter litt. Hadde tenkt meg at en litt tyngre båt kanskje hadde vært litt mer stabil .. Men har jo ikke prøvd det.

Har gjort meg den tanke at det ikke er bare antall føtter som teller, men at båtens "volum" og "tonnasje" kanskje er minst like viktig. Har lagt merke til at moderne seilbåter er utrolig mye "større" selv om lengden fortsatt er 32-34 fot, og at dette kanskje gir en forbedret grad av sjødyktighet ?? 

Arne2

Arne2

• Create New...