Trawler 42 Startet 25.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2019 Hei båtfolk ! I morgen drar vi fra Kristiansand og setter kursen østover. Dette har vi gjort mange somre allerede, men nå skal junior med hans lille familie være med og da vil de ligge i telt ! Så da søker jeg tips om plasser man kan komme til med båt og slå opp telt ! (ikke campingplass) Regner med vi ikke går lengre enn ca Tvedestrand i første omgang. God sommer alle sammen Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
zaq Svart 25.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2019 På Slåttholmen like vest for Lillesand sentrum så er det flere fine flate gressarealer som er ideelle for telting. Øya er kjøpt opp av Lillesand kommune. Den har flott brygge på østsiden med innlagt vann (Ikke strøm). Vet ikke hvordan det er i år, men i fjor var det i hvert fall en liten kiosk der, hvor vertskapet, i tillegg til kafedrift, også klippet gressarealene. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 25.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2019 Takker Zaq ! Da er den notert Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Sørlandet2 Svart 25.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2019 Kalvøya er fin. Avhengig av vindretning. Min favoritt er Bagerviga på sørvestsiden. Flott strand, fin kvelds-sol. Er toalett, og mulighet å sette opp telt ved stranden. Er ganske urent område dette, men fint hvis du kommer fra blindleia og inn fra nord. Ellers Hummerviga, også på Kalvøya. Også her er det toalett. Enten komme fra nord, via Blindleia og Nilen. Men ser ut som du har dyptgående båt, da er det tryggest å komme inn fra sør. Flott område, kos dere. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 25.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2019 Takk til deg også Sørlandet, da skal vi nok finne en plass og kose oss ! Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Sørlandet2 Svart 25.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2019 Egentlig helt skremmende, kommuner kjøper opp land og øyer, lager friområde. Men helt håpløst å finne de... prøver på hjemmesiden til Lillesand-kommune. Men det er ikke noe å finne... Tror det også er mulig å sette opp telt på Staksholmane. Kan være lunt der hvis det blåser fra vest. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Du skriver at du vil ha tips ved Blindleia, men skal kanskje så langt som til Tvedestrand. Da regner jeg med at det er greit med tips etter Lillesand også. Kommer i farta på disse plassene der jeg selv har satt opp, eller sett andre har brukt telt: Ytre Maløya ved Grimstad, Gjesøya rett sør for Tromøy, Buøya øst for Eydehavn, Furøyholmen utenfor Tvedestrand. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 30.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2019 Da er vi hjemme igjen ! Slåttholmen var flott, både for båt og telt Ellers var vi faktisk ikke lengre enn Lillesand, da jeg hadde bb propell nedpå en grunne og kun kunne holde lav fart for å unngå vibrasjoner. Lå flere dager inne i Isefjærfjorden, gikk fint å sette opp telt på en holme der og båten kunne ligge longside. Vannet var 21+ så bading på alle. Takk alle for tips, plassene er notert i loggboken for neste tur ! (Hvis jeg får ordnet propellen da!) Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.